Rchr
J-GLOBAL ID:201801015993306784   Update date: Apr. 22, 2021

Takeuchi Ryosuke

Takeuchi Ryosuke
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): 消費者行動 ,  広告 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2023 消費者の広告情報処理:回避・記憶・態度の分析
  • 2015 - 2018 競争的な広告環境における消費者の記憶
Papers (5):
Education (3):
  • 2015 - 2018 慶應義塾大学大学院 商学研究科 博士課程
  • 2013 - 2015 慶應義塾大学大学院 商学研究科 修士課程
  • 2009 - 2013 Keio University Department of Business and Commerce
Professional career (1):
  • 博士(商学) (慶應義塾大学)
Work history (2):
  • 2018/04 - 現在 Toyo University Faculty of Business Administration, Department of Marketing
  • 2015/04 - 2018/03 日本学術振興会 特別研究員(DC1)
Committee career (3):
  • 2019/05 - 現在 日本商業学会 関東部会 情報化推進委員
  • 2018/09 - 2019/09 日本商業学会 マーケティング夏の学校 運営委員
  • 2015/04 - 2015/11 Co-Editor of Proceedings of 2015 International Conference of Asian Marketing Associations
Awards (4):
  • 2019/10 - マーケティングジャーナル2019 奨励賞
  • 2014/11 - 第14回 JACS-IBM論文プロポーザル賞 優秀賞
  • 2014/03 - 2014 ICAMA Honorable Research Paper Award
  • 2013/03 - 第34回 慶應義塾商学会賞
Association Membership(s) (3):
JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page