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J-GLOBAL ID:201801016142310467   Update date: Apr. 02, 2020

Sahara Taichiro

サハラ タイチロウ | Sahara Taichiro
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (3): International Business ,  流通論 ,  Marketing
Papers (6):
  • 渡辺達朗, 佐原太一郎. 消費行動の横断的な把握と 購買=決済の「場」をめぐる競争. 流通情報. 2017. 48. 6. 52-62
  • 佐原太一郎, 渡辺達朗. 「東南アジアリージョナル小売企業」の業態展開戦略に関する一考察-ベトナム市場における展開を中心にして-. 流通研究. 2016. 18. 2. 77-99
  • Taichiro Sahara, Tatsuro Watanabe. Channel strategy of Japanese manufacturing company for international business - A case of SHISEIDO’S toiletry business in China-. Southwest Review of International Business Research. 2013. 24. 1. 15-18
  • Taichiro Sahara. A study of new fund business - Intermodal container as investment product and its competitiveness -. Venture Review. 2012. 20. 35-39
  • Taichiro Sahara. Internationalization of Small Business - A Case of Small Lodging Business in Japan-. Southwest Review of International Business Research. 2012. 23. 1. 117-120
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MISC (6):
  • 渡辺 達朗, 佐原 太一郎. <流通問題分析チーム研究報告>アセアン市場をリージョナル展開する小売企業の戦略. アジア産業研究センター年報. 2017. 3. 99-107
  • 名取 洋典, 初見 康行, 佐藤 拓, 松本 麻子, 五十嵐 幸一, 菊池 真弓, 大津 理香, 金 世煥, 佐原 太一郎, 高島 翠, et al. Changes of Our First-Year Students' Awareness of Specialized Courses and Careers : Iwaki Meisei University's Initiatives in Freshers Seminar. いわき明星大学研究紀要. 人文学・社会科学・情報学篇 = The research bulletin of Iwaki Meisei University. 2017. 2. 139-156
  • 佐原 太一郎. <講演4>ベトナムにおける東南アジアリージョナル小売企業の展開(シンポジウム,メコン地域と中国の消費市場のダイナミズム : Dynamic Consumer Market in China and Mekong Region,専修大学神田校舎7号館3階731教室,2015年6月20日開催). アジア産業研究センター年報. 2016. 2. 45-55
  • 佐原太一郎, 渡辺達朗. インドネシアにおけるアジアリージョナル小売企業の展開-食品・日用品小売市場を中心に-. 流通情報. 2014. 506. 53-65
  • Le Thi Lan Huong. Competitive Edges in SMEs in Vietnam. 専修ビジネス・レビュー. 2014. 9. 1. 71-80
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Books (2):
  • 大学キャリア教育としての地域連携型PBL
    雄峰舎 2017
  • 中国・東南アジアにおける流通・マーケティング革新
    白桃書房 2015
Lectures and oral presentations  (4):
  • ベトナムにおける東南アジアリージョナル小売企業の展開
    (専修大学アジア産業研究センター 平成27年度国際シンポジウム「メコン地域と中国の消費市場のダイナミズム」 2015)
  • ASEAN地域を中心に活動する小売企業グループの業態展開戦略に関する一考察
    (日本商業学会 全国研究報告会 2014)
  • Channel strategy of Japanese manufacturing company for international business - A case of SHISEIDO’S toiletry business in China-
    (Academy of International Business 2013)
  • State of Japanese Entrepreneurship: Analysis of Japanese Behavior and Cultural Characteristics
    (Academy of International Business 2011)
Education (2):
  • - 2015 Senshu University Doctoral Program
  • - 2005 University of Nebraska-Lincoln Master Degree Program (Management)
Work history (3):
  • 2020/04 - 現在 Shukutoku University College of Business Administration Associate Professor
  • 2018/04 - 2020/03 Shukutoku University College of Business Administration Assistant Professor
  • 2015/04 - 2018/03 Iwaki Meisei University Faculty of Liberal Arts Assistant Professor
Committee career (1):
  • - 2016/03 文部科学省 トビタテ留学JAPAN「福島浜通りグローカル人材育成事業」 平成27年度プログラム検討委員
Association Membership(s) (4):
Decision Science Institute ,  Academy of International Business ,  THE JAPAN ACADEMIC SOCIETY FOR VENTURES AND ENTREPRENEURS ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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