Rchr
J-GLOBAL ID:201801016799640262   Update date: May. 27, 2024

Matsunaga Sachiko

マツナガ サチコ | Matsunaga Sachiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
MISC (16):
  • 松永, 幸子. イギリス「道徳劇」とD. ヒュームの「共感」概念を手がかりとした道徳教育の手法の研究-イギリス「ドウトクゲキ」ト D. ヒューム ノ「キョウカン」ガイネン オ テガカリ トシタ ドウトク キョウイク ノ シュホウ ノ ケンキュウ-A study on moral education based on the “Moral Play" and moral philosophy in England. 子ども教育研究. 2024. 16. 65-71
  • 松永 幸子. 平和教育カリキュラムの実践と課題 : 東京純心女子高校での教育方法、海外のカリキュラムに着目して. 東洋学園大学教職課程年報 = Bulletin of Teacher Training Course of Toyo Gakuen University. 2023. 5. 65-74
  • 松永 幸子. 教員養成制度における課題解決能力・協働力・共感力育成についての課題と展望 : 医師養成(共感スケール・テュートリアル)を手がかりに. 東洋学園大学教職課程年報 = Bulletin of Teacher Training Course of Toyo Gakuen University. 2022. 4. 65-83
  • 松永 幸子. 共感力育成・多様性への理解を支える人権教育のあり方-教育現場やラジオ(中学校・高等学校)でのインクルーシブ教育と平和学習の取り組みに基づいて. 関係性の教育学. 2020. 19. 1. 81-94
  • URANO, Hiroshi, MATSUNAGA, Sachiko. The Important Role of the Tutorial System in Higher Education : Based on a Student Attitude Survey. Bulletin of Saitama Gakuen University. Faculty of Humanities. 2019. 19. 245-251
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page