Rchr
J-GLOBAL ID:201801017257380589   Update date: Aug. 27, 2024

Ozuku Chisa

オオヅク チサ | Ozuku Chisa
Affiliation and department:
Research field  (1): Experimental psychology
Papers (7):
  • OZUKU, Chisa, TAKEHASHI, Hirok. The Impact of Character Strengths on Psychological Functions of Everyday Music Listening and Happiness: A Study across Musical Genres. Annual Report om Research and Education Faculty of Letters, Nara Women's University. 2024. 20. 49-60
  • 小槻, 智彩. 支援者とダウン症児との相互交渉の縦断的検討:音楽活動の変化との関連から-Longitudinal Study of Social Interaction between Therapists and a Child with Down Syndrome: Changes in Musical Activities. 人間文化総合科学研究科年報. 2022. 37. 31-45
  • 小槻智彩. 歌の記憶:歌の構造的特徴に着目した実験的検討. 奈良女子大学. 2018
  • Ozuku Chisa. Experimental examination of recall of J-pop songs:A focus on song structure. SST. 2018. 7. 1. 55-60
  • 飯吉 弘子, 金丸 彰寿, 佐々木 洋子, 小槻 智彩, 山下 哲子. Additional Analysis of Survey data about Graduate Students of Osaka City University : Characteristics of Their Career Orientation and Educational Needs by Graduate Courses. 大学教育. 2017. 15. 1. 15-26
more...
MISC (2):
  • 飯吉 弘子, 金丸 彰寿, 佐々木 洋子, 小槻 智彩. Report 2. 大学教育. 2018. 15. 2. 45-56
  • 大学教育研究センター. 大阪市立大学大学院生調査(2014年度実施)追加分析報告書. 2017
Books (1):
  • 知的障害をもつ子どもの発達的理解と支援
    かもがわ出版 2023 ISBN:9784780312683
Lectures and oral presentations  (17):
  • 高等専門学校生の友人関係と学校適応の関連
    (関西心理学会 第134回大会 2023)
  • 女子大学生の友人関係と大学適応の関連-文系学部と理系学部の比較-
    (日本心理学会 第87回大会 2023)
  • 女子大学生の友人関係と大学適応の関連-所属学部と男女比に着目した探索的研究-
    (日本発達心理学会 第34回大会 2023)
  • 中学受験が入学後の学習及び適応に及ぼす影響-親の関わりと学習行動の分析-
    (関西心理学会 第133回大会 2022)
  • 歌聴取時に記憶される歌詞についての実験的検討
    (日本心理学会 第84回大会 2020)
more...
Professional career (1):
  • 博士(学術) (奈良女子大学)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 Nagasaki Women's Junior College Preschool Education
  • 2018/10 - 2024/03 Nara Women's University Faculty of Letters
  • 2016/10 - 2019/03 Osaka City University Center for Research and Development of Higher Education
Association Membership(s) (1):
日本臨床発達心理士会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page