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J-GLOBAL ID:201801017279630597   Update date: Feb. 29, 2024

Oda Yumiko

オダ ユミコ | Oda Yumiko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): 消費者行動、消費文化、マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2028 Consuming Time: Moving Beyond the Acceleration/Deceleration Dichotomy
  • 2020 - 2023 How traditional gender norm is maintained in the process of commercializing intimate life
  • 2016 - 2018 価値転換と市場創造: 「結婚情報サービス業界」のイメージ転換に関する経済社会学的研究
Papers (3):
  • 織田由美子. プライベート領域の市場化:実践の促進と伝統的規範の維持 -「婚活」ブームを事例として. 流通研究. 2020. 23. 1. 21-34
  • 織田由美子. 対立ロジックの協調による脱スティグマ化. マーケティング・レビュー. 2020. 1. 1. 85-93
  • 織田由美子. 消費の脱スティグマ化:『婚活』を事例として. 一橋大学商学研究科博士論文. 2018
MISC (2):
  • 織田由美子. 価値転換と市場創造:「結婚情報サービス業界」のイメージ転換に関する経済社会学的研究、最終報告書. 吉田秀雄記念事業財団研究助成. 2016
  • 織田由美子. ビジネスケース(No.133):IBJ「婚活」ブームと市場創造、ベンチャー企業による業界再興の軌跡. 一橋ビジネスレビュー. 2016. 64. 3. 146-159
Lectures and oral presentations  (13):
  • Consuming Time in Gendered Practice
    (Society for the Advancement of Socio-Economics Conference 2023)
  • The Process of Accepting a Household Robot that Carries Contradictory Logic
    (Society for the Advancement of Socio-Economics Conference 2023)
  • 家庭用ロボットとの関係構築と消費者の受容
    (日本商業学会、関東部会 2023)
  • Servants, Friends or Machines? :How Consumers Interact with Robots
    (Consumer Culture Theory Conference 2022)
  • How digital technology that carries contradictory institutional logics influence consumers’ identity work
    (Society for the Advancement of Socio-Economic Conference 2021)
more...
Professional career (1):
  • PhD (Hitotsubashi University)
Committee career (1):
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事:サロン委員
Awards (2):
  • 2019/10 - 日本マーケティング学会 ベストオーラルペーパー賞
  • 2017/10 - 日本マーケティング学会 ベストドクトラルペーパー賞
Association Membership(s) (7):
日本消費者行動研究学会 ,  ACR(Association for Consumer Research) ,  SASE(Society for the Advancement of Socio-Economics) ,  CCT(Consumer Culture Conference) ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング学会 ,  EGOS(European Group for Organization Studies)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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