Rchr
J-GLOBAL ID:201801018063022416
Update date: Feb. 01, 2024
Shinhara Masayoshi
シンハラ マサヨシ | Shinhara Masayoshi
Affiliation and department:
Research field (4):
Early childhood education and childcare
, Primary/secondary education and curricula
, Tertiary education
, Educational psychology
Research keywords (5):
situated learning theory
, cultural psychology
, performance psychology
, zone of proximal development
, design of learning environment
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2022 - 2025 The Learning Process of Young People's Critical Thinking about Politics
- 2021 - 2024 Developing Basic Competencies of College Student by Performance Approach
- 2019 - 2023 社会福祉専門職に必要とされる批判的思考の育成を目指した教育方法の実践的開発
Papers (8):
-
Dialogistic Process of Teaching and Learning Activities in Workshop-Style Music Outreach Classes. 2017. 65. 1. 120-131
-
新原将義. 校外専門家によるワークショップ型授業実践の学習環境デザイン-協働の支援及びプログラムデザインの観点から. 筑波大学. 2016
-
新原 将義, 茂呂 雄二. How musicians narrate their outreach practice : An investigation by the Modified Grounded Theory Approach. 筑波大学心理学研究 = Tsukuba psychological research. 2015. 49. 9-19
-
SHINHARA Masayoshi, OSAWA Ai, MORO Yuji. Qualitative Investigation of Childcare Workers' Narratives of Music Outreach :. JAPANESE JOURNAL OF MUSIC EDUCATION RESEARCH. 2015. 45. 1. 1-12
-
Shinhara Masayoshi, Moro Yuji. How Conductor Instructs the Orchestra?:A Study about Engagement of Instructor in the View of Socio-Cultural Approach. Cognitive Studies. 2014. 21. 4. 468-484
more...
MISC (4):
-
新原 将義. ブリガムヤング大学における研修参加報告. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム = Forum of the Center for Teaching and Learning Teikyo University. 2019. 6. 157-161
-
2017 Annual Report on Faculty Development Programs at Tokushima University. 2018. 15. 77-99
-
2016 Annual Report on Faculty Development Programs at Tokushima University. 2017. 14. 99-119
-
鈴木 聡, 木下 ひさし, 江田 司, 渡辺 貴裕, 新原 将義, 山路 茜, 大森 由紀. 第13回音楽教育ゼミナール (白金ゼミナール) 報告抜粋. 音楽教育実践ジャーナル. 2016. 13. 2. 89-111
Books (1):
-
「脱・心理学」入門 : 10代からの文化心理学
北樹出版 2021 ISBN:9784779306624
Lectures and oral presentations (10):
-
学習のなかの批判的思考(2):18歳選挙権世代の政治的態度とその学習過程
(日本質的心理学会第 17回大会 2020)
-
学習のなかの批判的思考(1):経験年数の違いから見たソーシャルワーク実践と学習過程
(日本質的心理学会第 17回大会 2020)
-
大学若手教員の教育観に関する一考察-FDに関 するインタビューの結果から
(日本教育心理学会第59回総会 2018)
-
学習環境デザイン入門ー「学習」と「発達」の観点から
(平成29年度徳島県高等学校教育課程研究集会 2017)
-
大学教員にとってFDとは何か-教育実践を通じた 大学教員の学習プロセスの質的検討
(第23回大学教育研究フォーラム 2017)
more...
Education (3):
- 2012 - 2016 University of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences
- 2010 - 2012 横浜国立大学大学院 教育学研究科
- 2006 - 2010 Yokohama National University
Work history (5):
- 2023/04 - 現在 Musashi University Teacher Training Course
- 2020/04 - 2023/03 Teikyo University Teikyo University Center for Teaching and Learning
- 2018/04 - 2020/03 Teikyo University Teikyo University Center for Teaching and Learning
- 2017/04 - 2018/03 The University of Tokushima
- 2016/04 - 2017/03 The University of Tokushima
Association Membership(s) (3):
日本質的心理学会
, 日本認知科学会
, 日本教育心理学会
Return to Previous Page