Rchr
J-GLOBAL ID:201801018460430520
Update date: Nov. 10, 2024
Teranishi Masako
テラニシ マサコ | Teranishi Masako
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Literature - British/English-languag
Research keywords (8):
Narrative Approach
, Oral History
, ライフストーリー研究
, English Language Education
, Applied Linguistics
, Modernism
, English Stylistics
, Virginia Woolf
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2024 - 2027 専門領域に関わるライフストーリー:ナラティブから紐解く外国語学習の動機付け
- 2021 - 2024 A Narrative Approach to Foreign Language Learning: Life Stories of Globally Talented People
- 2018 - 2021 An Oral History Approach to Foreign Language Learning: Focusing on the Globally Competent Human Resources
- 2013 - 2016 The Oral History of Successful EFL Learners: Qualitative Research on Lifelong Foreign Language Learning
- 2011 - 2013 Study on teaching methods and materials for using literary texts in the EFL classroom
Papers (33):
-
Moritani Hiroshi, Ogino Masaru, Otoshi Junko, Teranishi Masako. On Students' Experiences of English Class Activities in High Schools: A Survey of First-year University Students at a Regional National University in Japan. JAILA Journal. 2024. 10. 150-162
-
寺西雅子, 荻野勝, 大年順子. 日本人大学生の英語学習に関する実態調査の報告 -学習動機、言語使用環境、学習内容、目標とする英語力、海外体験-. 岡山大学教育推進機構教育研究紀要. 2024. 1. 1. 89-105
-
大年順子, 荻野勝, 寺西雅子. 必修英語科目コース別の英語力と自己評価の変化 -GTECスコアと岡大CAN-DO リストを用いて-. 岡山大学教育推進機構教育研究紀要. 2024. 1. 1. 106-120
-
An Analysis of Learners' Needs in University-wide English Courses: The Process of Creating Questionnaire Items. 2023. 7. 25-40
-
Toward Improving the Design of English Courses at University: A Report on a Survey of Learning Motives. 2023. 7. 67-86
more...
MISC (9):
-
Masako Nasu, Masayuki Teranishi. A Narrative Analysis of Green Global Talent Life Stories: Awareness of Ecological Issues and Orientation to Learning English. PALA 2023 Proceedings online: Proceedings of PALA 2023, hosted by University of Bologna in Bertinoro, Italy. 1-11 2024年2月. 2023
-
吉田安曇, 寺西雅之, 西原貴之, 那須雅子. 教育文体論を用いたライティング分析 日本人 EFL 学習者の母語と外国語習熟度の関連性を探る. https://jaila.org/activity/taikai20210313/proceedings20210313/jaila-proc-009-01-20210313.pdf. 2021
-
寺西雅子. 英語多読のための学習環境整備ー「語学学修コーナー」の英語本と電子ブックの紹介ー. 「楷」. 2017. 64. 64. 4-4
-
那須雅子. 外国語学習成功者のインタビュー考察. http://jaila.org/activity/taikai20160313/proceedings20160313/jaila-proc-005-01-20160313.pdf. 2016
-
那須雅子. 外国語学習「達人」に学ぶ. http://jaila.org/activity/taikai20140316/proceedings20140316/jaila-proc-003-01-20140316.pdf. 2014
more...
Books (10):
-
Exploring Liberal Arts in the 21st Century
2025 ISBN:9784791973187
-
The intersection of arts, humanities, and science : fifteen selected passages for university students 【2nd Edition】
2024 ISBN:9784791972975
-
Practical Application of Narrative Studies: How Narrative Contribute to a Deeper Understanding of Modern Society
2022
-
Pedagogical Stylistics in the 21st Century
Palgrave Macmillan 2022 ISBN:3030836088
-
Intersection of Arts, Humanities and Science: Fifteen Selected Passages for University Students.
Seibido 2020
more...
Lectures and oral presentations (47):
-
Semantic analysis of Japanese university students’ written narratives in English: Focusing on the relationship between motivation and learning environment
(17th ESSE Conference 2024 Lausanne Switzerland, Poster session 2024)
-
大学英語教育における学士課程全体を通じたカリキュラムの構築に向けて
(日本国際教養学会 第12回全国大会 ポスター発表 2024)
-
日本人大学生の英文ナラティブ分析-文理別動機付けの差異に焦点を当てて
(日本国際教養学会 第12回全国大会 ポスター発表 2024)
-
A Narrative Analysis of Green Global Talent Life Stories: Awareness of Ecological Issues and Orientation to Learning English
(2023)
-
英語学習者のナラティブ研究:グローバル人材のライフストーリーにみる内的要因について
(日本国際教養学会第11回全国大会ポスター発表 2023)
more...
Professional career (3):
- Doctor of Philosophy in Letters (Okayama University)
- 修士(教育学) (岡山大学)
- M.A. in English Language in Literary Studies (University of Nottingham (U.K))
Work history (2):
- 2022/04 - 現在 Okayama University
- 2016/04 - 2022/03 岡山大学全学教育・学生支援機構基幹教育センター外国語教育部門
Committee career (7):
Awards (1):
- 2017 - The Best Poster Prize in the 6th JAILA Annual Conference
Association Membership(s) (5):
JACET
, 岡山英文学会
, 日本ヴァージニア・ウルフ協会
, 日本英文学会
, 日本国際教養学会
Return to Previous Page