Rchr
J-GLOBAL ID:201801018501119908   Update date: Sep. 02, 2024

Nishizono Teiko

Nishizono Teiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Other
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2022 - 2025 看護人材の円滑なトランジションを促す大学教育~新人教育の抜本的な改革と体系化
  • 2021 - 2024 エンドオブライフケアに携わる看護師の 暗黙知に基づく臨死期の予測
  • 2019 - 2023 Development of Nursing Practice Curriculum Based on Assessment Indicators of Nursing Practice Competence
  • 2018 - 2023 Clarification of task structure and development of educational strategies to foster thinking skills in students' practicing pediatric nursing.
  • 2017 - 2022 Development of Inquiry Based Learning Approaches to Activate the Nursing Process as Nursing Literacy Education
Show all
Papers (20):
  • Prognostic Prediction based on Nurses' Tacit Knowledge: A Literature Review. 2023. 10. 37-45
  • 西薗 貞子, 箕浦 洋子, 勝井 伸子. 言語化と委嘱-看護部長-臨床看護師に求められる能力の構成要素-. 奈良学園大学紀要. 2023. 15. 145-154
  • 西薗, 貞子, 勝井, 伸子. Inquiry- Based Learning (IBL)アセスメント教育プログラムによる課題発見力開発-Development of the Competency of Problem Finding with Inquiry- Based Learning Approach as the Program of Teaching Assessment. 奈良県立医科大学看護研究ジャーナル. 2022. 18. 70-77
  • 勝井, 伸子, 青山, 美智代, 西薗, 貞子. アメリカ看護由来の用語のわかりにくさの解明:看護師インタビュー調査-Terminological Issues of American Nursing in Japanese Nursing : Qualitative Interview Study to Nurses. 奈良県立医科大学看護研究ジャーナル. 2022. 18. 61-69
  • 西薗 貞子, 箕浦 洋子. 学生が主体的にデザイン実習する:統合実習の試み. 奈良県立医科大学看護研究ジャーナル. 2022. 18. 43-51
more...
MISC (4):
  • 青山, 美智代, 勝井, 伸子, 西薗, 貞子. 看護過程の授業はどう展開されているか (1) : 看護大学シラバス分析-Nursing Process Model Approach in Undergraduate Programs: A Syllabus Analysis (1). 奈良県立医科大学医学部看護学科紀要. 2019. 15. 62-69
  • 赤澤 千春, 江川 隆子, 箕浦 洋子, 西薗 貞子, 森本 喜代美. 看護学実習前後でPROGテストの対課題基礎能力数値が大きく変化した学生が影響を受けた実習体験の検討. 日本看護研究学会雑誌. 2019. 42. 3. 547-547
  • 西薗 貞子, 江川 隆子, 赤澤 千春, 箕浦 洋子, 森本 喜代美. 看護学実習前後に変化する社会人基礎力(看護実践能力)の特徴. 日本看護研究学会雑誌. 2019. 42. 3. 548-548
  • Teiko Nishizono. The Structure of the IBL Learning Method : Based on the Statistical Research Using the Education Standaed (SDRLS). Formation of humanity and culture : annual report of Dept. of Education-Culture-Information Science, Nara Women's University. 2010. 7. 63-72
Books (1):
  • アクティブ・ラーニング IBLで進める成人看護学演習法
    金芳堂 2010 ISBN:4765314634
Lectures and oral presentations  (17):
  • 大学における基盤教育と卒後継続教育の連携促進を目指した能力評価の共有~汎用性の高い「社会人基礎力評価」調査結果からの意見交換~
    (日本看護学教育学会誌 2018)
  • 小児看護学実習において学生が抱えやすい特有な問題状況の構造
    (日本看護学教育学会誌 2018)
  • 看護学士課程の探究型学習(IBL)による不確定情報の下での対象理解の特徴
    (日本看護学教育学会誌 2016)
  • 看護学士課程の探究型学習(IBL)による不確定情報の下での対象理解の特徴
    (日本看護学教育学会誌 2016)
  • IBL学習活用による課題発見・課題解決への推論-論証の特徴
    (日本看護研究学会雑誌 2016)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page