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J-GLOBAL ID:201801018661841596   Update date: Oct. 22, 2024

RURIKO MIYASHITA

ミヤシタ ルリコ | RURIKO MIYASHITA
Affiliation and department:
Research field  (1): Lifelong developmental nursing
Research keywords  (5): シミュレーション学修 ,  助産師教育 ,  生活習慣病予防 ,  勤労女性 ,  中高年女性
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2028 Conducting a cohort study on frailty and developing and validating a risk scale for frailty: collaborative study with local governments
  • 2023 - 2025 外国人妊産褥婦の患者満足度向上を目指した看護職のための支援プログラムの開発と評価
  • 2023 - 2025 産後うつ病の減少を目的とした予防・改善策構築の探索的研究-生理機能による検証
  • 2019 - 2024 助産師学生から始めるアドバンス助産師育成のためのAL型3年プログラムの開発ー基礎編
  • 2019 - 2020 勤労女性における生活習慣病予防に関する認識(知識・意識)・行動の実態および身体情報との関連
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Papers (19):
  • 髙 知恵, 古山 美穂, 宮下 ルリ子, 渡邊 香織. コリアンコミュニティに居住する育児期在日コリアン母親の家族形成と育児を支えるソーシャル・キャピタルの醸成. 2023. 38. 2. 42-52
  • Ruriko Miyashita, Keiko Kanagawa, Yoko Okuyama, Miho Arima, Chisako Naitou, Jun Funaki, Tadayuki Iida. Effectiveness of Exercises Incorporating Simulation Learning in Midwifery Students: Using Situation-Based Training. International Medical Journal. 2023. 30. 2. 89-92
  • Keiko Kanagawa, Tadayuki Iida, Ruriko Miyashita. Differences in Required Antenatal Care Skills at Graduation Based on Midwifery Curriculum. International Medical Journal. 2023. 30. 2. 73-78
  • Keiko Kanagawa, Tadayuki Iida, Ruriko Miyashita, Masayo Takada. Differences in Midwifery Care Skills for the Delivery Period Expected by Teachers as Compared to Clinical Staff at Time of Graduation from Midwifery School. International Medical Journal. 2022. 29. 6. 356-361
  • Rika Arimoto, Yukari Takigawa, Ruriko Miyashita, Kyoko Shimazawa, Hiromi Fujii. Examining the role of the midwives in an emergency during the Meiji era: based on the appendix of “Shushi Sanbaron”. BULLETIN OF KOBE CITY COLLEGE OF NURSING. 2021. 25. 19-25
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MISC (17):
  • 奥山 葉子, 金川 景子, 宮下 ルリ子. 助産教育の新たな挑戦 : 明日の助産師を育むために全国各地の個性豊かな教育現場を紹介します!(第6回)「学内継続事例」を用いたシミュレーション学修 : 県立広島大学助産学専攻科. ペリネイタルケア. 2022. 41. 10. 1027-1029
  • 奥山 葉子, 金川 景子, 宮下 ルリ子. 助産教育の新たな挑戦 : 明日の助産師を育むために全国各地の個性豊かな教育現場を紹介します!(第2回)地域連携センターと助産学専攻科との教育のコラボレーション : 県立広島大学 助産学専攻科. ペリネイタルケア. 2022. 41. 6. 614-616
  • 宮下ルリ子, 奥山葉子. 特別企画「ウィズコロナ時代の助産師育成機関の対応とは」-教育機関の対応を振り返って「県立広島大学の対応」(仮題). 助産雑誌. 2021. 75. 2. 120-122
  • 宮下ルリ子. 今日から使えるアイスブレイク第10回 「できるかな30秒解説」. 看護教育. 2020. 61. 10. 459
  • 宮下ルリ子. この本いかがですか?「看護のためのファシリテーション学び合い育ち合う組織の作り方(書評)」. 助産雑誌. 2020. 74. 9. 694-695
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Books (1):
  • 学生・新人看護師の目の色が変わるアイスブレイク30
    医学書院 2019 ISBN:9784260039383
Lectures and oral presentations  (21):
  • コリアンコミュニティに居住する在日コリアン母親の育児を支えるソーシャル・キャピタル
    (第37回日本国際保健医療学会学術集会 2022)
  • 助産師学生が行う動画配信による健康教育の取り組み
    (第41回日本思春期学会学術集会 2022)
  • Difficulties with pregnancy, childbirth, puerperium, and child care amonKorean mothers residing in Japan (zainichi Korean mothers) and how they deal with them
    (International Conference of Nurses 2021 Congress 2021)
  • The development of a student education program for strengthening midwifery diagnosis in labor: Anapproach using simulation videos.
    (The 32nd Triennial Congress in Bali in 2021 to a Virtual Triennial Congress(ICM in Bali) 2021)
  • 埼玉県在住の中高年女性における生活習慣病予防に関する認識・行動および身体情報の実態
    (日本女性医学学会 第35回学術集会 2020)
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Education (4):
  • 2015 - 2019 Kobe University Graduate School of Health Sciences
  • 2006 - 2010 Yamagata University Graduate School of Medical Science
  • 2003 - 2004 Yamagata University
  • 東京都立医療技術短期大学 専攻科 助産専攻 修了
Professional career (1):
  • 博士(保健学) (神戸大学大学院保健学研究科)
Work history (6):
  • 2021/04 - 現在 Prefectural University of Hiroshima
  • 2018/04 - 2021/03 Prefectural University of Hiroshima Graduate Program in Midwifery
  • 2017/04 - 2018/03 Prefectural University of Hiroshima Graduate Program in Midwifery
  • 2013/04 - 2017/03 Kobe City College of Nursing
  • 2010/04 - 2013/03 Wakayama Medical University
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Association Membership(s) (8):
日本看護シミュレーションラーニング学会 ,  日本看護科学学会 ,  日本女性医学学会 ,  日本看護教育学会 ,  日本医療教授システム学会 ,  JAPAN SOCIETY OF ADOLESCENTOLOGY ,  JAPAN ACADEMY OF MIDWIFERY ,  JAPAN SOCIETY OF MATERNAL HEALTH
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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