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J-GLOBAL ID:201801019123088990   Update date: Feb. 18, 2024

Teramoto Takashi

テラモト タカシ | Teramoto Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): Consumer Behavior ,  Distribution ,  Marketing Communication
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2021 - 2024 消費者の移動行動を基点とした商圏内小売競争構造の動態的把握に関する研究
  • 2021 - 2024 オンライン/オフライン環境下での消費者の購買意思決定プロセスの解明
  • 2018 - 2021 超柔軟な組織構成のビジネスの戦略と組織
  • 2018 - 2021 インターネット時代の新しい消費者意思決定プロセスの実証研究
  • 2018 - 2021 小売店舗・売場情報の消費者間共有と伝染購買の促進に関する研究
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Papers (33):
  • Takashi TERAMOTO, Masaru WAKATSURU, Hiroyuki TSURUMI, Eiji MOTOHASHI, Shin SATO, Emiko NAKAGISHI. Behavioral Traits of Trial Members Captured from Partnership Loyalty Program. The Japanese Journal of Behaviormetrics. 2022. 49. 1. 15-27
  • 寺本 高. 海外におけるモバイル・マーケティングの効果測定事例と日本ならではのアプローチ. 流通情報. 2021. 552. 4-10
  • Takashi TERAMOTO, Shoji MISAKA. Does “Good Cospa” Encourage Consumer Reviews and Purchases? Effects of Price Image as a Retailer on Word-of-Mouth and Buying Behavior. Japan Marketing Journal. 2020. 40. 2. 18-28
  • 寺本 高. スーパーマーケットに関する話題と来店. 流通情報. 2020. 542. 36-44
  • Atsuko INOUE, Naoki AKAMATSU, Kaichi SAITO, Takashi TERAMOTO, Akira SHIMIZU. The Differences and Similarities between Marketing Science and Consumer Behavior. Journal of Marketing Science. 2019. 26. 1. 41-63
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MISC (14):
  • 寺本 高. "タイミング"が重要となるモバイル・マーケティング. Chuo Online. 2023
  • 松井 暉, 寺本 高, 本橋 永至, 鶴見 裕之. 非金銭的給付の効果測定 マイナポイントキャンペーンを利用した因果推論. 株式会社Zaim ニュースリリース. 2023. 1-6
  • 寺本 高. ECによって店舗販売はなくなるのか?. 中央評論. 2023. 75. 1. 41-48
  • 寺本 高. モバイルによる買い物メモとブランド計画購買型のマーケティング. 宣伝会議. 2022. 970. 10-12
  • 寺本 高. 書評 買物行動と感情 「人」らしさの復権. 消費者行動研究. 2020. 26. 1/2. 57-62
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Books (5):
  • スーパーマーケットのブランド論
    千倉書房 2019 ISBN:9784805111642
  • 小売視点のブランドコミュニケーション
    千倉書房 2012 ISBN:9784805110034
  • ショッパー・マーケティング
    日本経済新聞出版社 2011 ISBN:9784532317447
  • インストア・マーチャンダイジング 製配販コラボレーションによる売場作り
    日本経済新聞出版社 2008 ISBN:9784532314026
  • POS・顧客データの分析と活用
    同文舘出版 2003
Lectures and oral presentations  (49):
  • オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会 2023)
  • 家計簿データを利用したマイナポイントの効果測定
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会 2023)
  • 適時・適切な“タイミング”とモバイル・マーケティング
    (日本ダイレクト・マーケティング学会第22回全国研究発表大会 2023)
  • Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation
    (2023 Global Marketing Conference at Seoul 2023)
  • 陳列SKU数と口コミの関係
    (日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会 2023)
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Education (3):
  • 2009 - 2011 University of Tsukuba Graduate School of Business Sciences Systems Management and Business Law
  • 2006 - 2008 University of Tsukuba Graduate School of Business Sciences Systems Management
  • 1994 - 1998 Keio University Faculty of Commerce Department of Commerce
Professional career (2):
  • Master of Business Administration (University of Tsukuba)
  • Ph.D. in Business Administration (University of Tsukuba)
Work history (9):
  • 2022/04 - 現在 Chuo University Faculty of Commerce Professor
  • 2020/04 - 2022/03 Yokohama National University Faculty of International Social Sciences Professor
  • 2016/04 - 2020/03 Yokohama National University Faculty of International Social Sciences Associate Professor
  • 2012/04 - 2016/03 Meisei University School of Business Administration Associate Professor
  • 2014/07 - 2014/09 Visiting Scholar, Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh
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Committee career (10):
  • 2023/05 - 現在 Japan Society of Marketing & Distribution Review Committee for JSMD Award
  • 2023/05 - 現在 Japan Society of Marketing & Distribution Associate Editor for JSMD Review
  • 2019/05 - 現在 Japan Association for Consumer Studies Director
  • 2017/07 - 現在 Japan Society of Marketing & Distribution Secretary of Kanto Section
  • 2022/05 - 2023/05 Japan Association for Consumer Studies Associate Editor for Advances in Consumer Studies
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Awards (3):
  • 2023/07 - Global Alliance of Marketing and Management Associations Best Conference Track Paper Award 2023 Global Marketing Conference at Seoul Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation
  • 2018/07 - Global Alliance of Marketing and Management Associations Best Conference Paper Award 2018 Global Marketing Conference at Tokyo Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales
  • 2013/05 - Japan Society of Marketing & Distribution JSMD Encouragement Award Brand Communication from a Retail Perspective
Association Membership(s) (4):
Association for Consumer Research ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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