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J-GLOBAL ID:201801019123088990   Update date: Dec. 16, 2020

Teramoto Takashi

テラモト タカシ | Teramoto Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (3): Distribution ,  Marketing Communication ,  Consumer Behavior
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2018 - 2021 小売店舗・売場情報の消費者間共有と伝染購買の促進に関する研究
  • 2015 - 2018 チェーン小売業に対する消費者間の情報共有行動の促進に関する研究
  • 2013 - 2015 SNSでの消費者間コミュニケーションが購買行動に及ぼす影響
  • 2011 - 2014 2020年のマーケティング・コミュニケーション研究
  • 2008 - 2009 コミットメントの多段階性を考慮したPOP販促の効果測定
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Papers (36):
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MISC (7):
  • 寺本 高. 書評 買物行動と感情 「人」らしさの復権. 消費者行動研究. 2020. 26. 1/2. 57-62
  • 寺本 高. ブランディング視点で考える小売業の未来. 販促会議. 2020. 72-73
  • 寺本 高. 「競合店の可視化」をキーにした小売研究. 日経広告研究所報. 2020. 309. 68-69
  • 寺本 高. 就業先としてのスーパーマーケット. 明日の食品産業. 2019. 3-5
  • 寺本 高. スーパーマーケットのハレ消費と「〇〇の日」の関係. 読売ADリポート ojo. 2016. 848. 11-14
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Books (4):
  • Branding for Grocers
    2019 ISBN:9784805111642
  • 小売視点のブランドコミュニケーション
    千倉書房 2012 ISBN:9784805110034
  • ショッパー・マーケティング
    日本経済新聞出版社 2011 ISBN:9784532317447
  • インストア・マーチャンダイジング 製配販コラボレーションによる売場作り
    日本経済新聞出版社 2008 ISBN:9784532314026
Lectures and oral presentations  (35):
  • UGCにおける小売業の話題と店舗選択の関係
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第106回全国研究大会 2019)
  • How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses?
    (41th ISMS Marketing Science Conference 2019)
  • Effect of Consumers’ Behavior in Posts and Feedbacks on the Purchase of CPG Products: Influence of User-generated Content
    (41th ISMS Marketing Science Conference 2019)
  • Understanding Changes in Purchase Behavior due to Aging for Consumer Goods: A Hierarchical Gaussian Process Approach
    (2019 Marketing Dynamics Conference 2019)
  • Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales
    (2018 Global Marketing Conference 2018)
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Education (3):
  • 2009 - 2011 University of Tsukuba
  • 2006 - 2008 University of Tsukuba
  • 1994 - 1998 Keio University
Professional career (2):
  • 修士(経営学) (筑波大学)
  • 博士(経営学) (筑波大学)
Work history (8):
  • 2020/04 - 現在 Yokohama National University Graduate School of International Social Sciences Professor
  • 2016/04 - 2020/03 Yokohama National University Graduate School of International Social Sciences Associate Professor
  • 2012/04 - 2016/03 Meisei University School of Business Administration
  • 2014/07 - 2014/09 University of Pittsburgh Katz Graduate School of Business Visiting Scholar
  • 2011/04 - 2012/03 Meisei University School of Economics
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Committee career (1):
  • 2007/06 - 2009/03 地域ブランド管理総合検討委員会 委員
Awards (2):
  • 2018/07/28 - Best Conference Paper Award Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales
  • 2013/05 - 日本商業学会 日本商業学会賞奨励賞 小売視点のブランド・コミュニケーション
Association Membership(s) (6):
Korean Scholar of Marketing Science ,  Association for Consumer Research ,  INFORMS ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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