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J-GLOBAL ID:201801019283652646   Update date: Sep. 08, 2024

Sasaki Tsuyoshi

ササキ ツヨシ | Sasaki Tsuyoshi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://www2.kaiyodai.ac.jp/~t-sasaki/
Research field  (3): Primary/secondary education and curricula ,  Aquaculture ,  Agricultural sociology
Research keywords  (4): relational values ,  森川海とそのつながりを基調とした地域づくり教育 ,  水産教育 ,  水圏環境教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 A Study on Measuring the Educational Effectiveness of an Aquaponics STEAM Program Using Food Residues
  • 2015 - 2019 Development, operation and evaluation method of educational program aiming at improvement of watershed resilience
  • 2009 - 2011 Lesson Study of the Science which United Teaching and Making it Think : Construction of Lesson Study of Science Based on Deductive Reasoning
  • 2009 - 2011 Fundamental study about the acquisition and evaluation of ocean literacy by the experience based activities along the coast
Papers (69):
  • Chia-Dai (Ray) Yen, Wen-Yi Lee, Tsuyoshi Sasaki, Yasuyuki Kosaka. Development of a Scale to Measure the Effectiveness of Marine Science Learning for Primary School Students. Marine Research. 2023. 3. 1. 1-20
  • Liang-Ting Tsai, Tsuyoshi Sasaki, Chin-Kuo Wu, Cheng-Chieh Chang. Ocean literacy among Taiwanese and Japanese high school students. Marine Policy. 2023. 150. 1-7
  • Tsuyoshi Sasaki. Significance and Future Development of Canal Learning in the Konan Shibaura Area, Minato-ku, Tokyo - Toward the Promotion of UNESCO Ocean Literacy-. Japan Society on Water Environment. 2022. 45(A). 2. 66-72
  • Tsuyoshi Sasaki. Does “CANAL STUDY” in Central Tokyo Bay Area enhance Ocean Literacy? : Toward Achievement of the UN Ocean Decade. Marine Technology Society Journal. 2022. 56. 3. 91-100
  • 中川僚子, 宮本康司, 佐々木剛. 絵本形式の媒体の使用が子どもの科学概念構築における 親の「教え方・導き方」に与える影響 ~水圏環境学習講座に参加した家族を対象に~. 臨床教科教育学会誌. 2021. 20. 2. 69-77
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MISC (59):
  • 佐々木剛. 日本における海洋リテラシー教育のこれから. Re. 2023. 217. 26-29
  • 佐々木剛. 「閉伊川流域の社会のあり方」をテーマにした博士論文. みやこわが町. 2021. 514. 46-47
  • 佐々木剛. なぜ芭蕉はみちのくを目指したのか?その8. みやこわが町. 2021. 513. 46-47
  • 佐々木剛. 国連オーシャンディケードラボ「ウォーターズ竹芝」始動!!. みやこわが町. 2021. 46. 47
  • 佐々木剛. なぜ芭蕉はみちのくを目指したのか?その6. みやこわが町. 2021. 512. 46-47
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Books (18):
  • Forest-River-Ocean Nexus:Enhancing Seafood Intrinsic Value by Environmental Education
    TBTI Global Publication 2020
  • 事典持続可能な社会と教育
    教育出版 2019 ISBN:9784316804842
  • Forest-River-Ocean Nexus-Based Education for Community Development. In J. G. Vargas-Hernández & J. A. Zdunek-Wielgołaska (Eds.), Bioeconomical Solutions and Investments in Sustainable City Development
    IGI Global 2019
  • やま・かわ・うみの知をつなぐ : 東北における在来知と環境教育の現在
    東海大学出版部 2018 ISBN:9784486021728
  • 海洋白書
    笹川平和財団海洋政策研究所 2017
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Lectures and oral presentations  (24):
  • 食品残渣を利用したアクアポニックスSTEAMプログラム による科学的探究力の育成と評価
    (日本理科教育学会 2024)
  • Ocean Literacy Engagement in Japan
    (Ocean Literacy Beyond Borders: Engaging the Public and Private sectors on Ocean Literacy Initiatives to accelerate the 2030 Agenda 2024)
  • 総合的な探究の時間の指導法
    (神奈川県教育委員会教員免許状講習会)
  • アクアポニックスはどのような 教育的な効果があるのか?
    (東京海洋大学 オープンキャンパス 海洋政策文化学科体験ゼミ 2024)
  • 教室でアクアポニックス
    (正則高等学校講演会 2024)
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Professional career (1):
  • 博士(水産学) (東京水産大学)
Work history (2):
  • - 現在 Tokyo University of Marine Science and Technology
  • http://www2.kaiyodai.ac.jp/~t-sasaki/employ.html
Association Membership(s) (10):
Japan Society for Maritime Activity ,  THE ASSOCIATION OF RURAL PLANNING ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION ,  JAPANESE SOCIETY FOR AQUACULTURE SCIENCE ,  Association of Science of Limnology and Oceanography ,  アメリカ海洋教育学会 ,  アジア海洋教育学会 ,  THE JAPANESE SOCIETY OF FISHERIES SCIENCE ,  日本臨床教科教育学会 ,  日本水圏環境教育教育研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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