Toru, TATTA. A Study of Japanese Language Learning Instruction to Develop the Ability to Verbalize Thoughts about Reading. The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities. 2024. 10. 2. No.2
Development of Japanese Language Classes that Synergistically Foster "Language Competency" and "Learning Competency" : Focusing on Observation and Evaluation of the Unit "How to Make a Horse Toy". 2024. 42. 23-32
竜田 徹. 高等学校国語科における学習センターの可能性と課題 : Sackstein, S. and Terwilliger, K. (2021). Hacking Learning Centers in Grade 6-12 を手がかりに. 月刊国語教育研究. 2023. 58. 620. 46-53
A Study on the Objectives of Japanese Language Education in the 2010s : Focusing on Kono(2019). The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities. 2023. 9. 2. No.4
2024/10 - 現在 Saga University Faculty of Education Graduate School of Teacher Education
2024/09 - 2024/10 Saga University Course of Education
2016/04 - 2024/09 Saga University
2015/10 - 2016/03 Saga University Faculty of Culture and Education
2013/04 - 2015/09 Saga University Faculty of Culture and Education
2012/04 - 2013/03 福井県立勝山高等学校 常勤講師
2008/04 - 2012/03 広島市医師会看護専門学校 非常勤講師
2011/05 - 2012/02 Hiroshima University
2010/04 - 2011/03 広島大学附属中・高等学校 非常勤講師
2010/05 - 2011/02 Hiroshima University
2009/04 - 2010/03 広島県立尾道北高等学校 非常勤講師
2009/05 - 2010/02 Hiroshima University
2008/05 - 2009/02 広島大学 ティーチング・アシスタント
2008/04 - 2008/08 広島県立尾道北高等学校 非常勤講師
2007/05 - 2008/02 Hiroshima University
2003/09 - 2006/03 東広島市立高美が丘中学校 放課後学習チューター
Show all
Association Membership(s) (8):
The Japan Reading Association
, 佐賀大学国語教育学会
, Japanese Educational Research Association
, 九州国語教育学会
, 日本国語教育学会
, Japan Curriculum Research and Development Association
, 全国大学国語教育学会
, 広島大学国語教育会