Rchr
J-GLOBAL ID:201801019734851915   Update date: Aug. 24, 2022

Takahashi Tsuyoshi

タカハシ ツヨシ | Takahashi Tsuyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Local studies
Research keywords  (10): 日中文化交流 ,  言語 ,  歴史 ,  文化 ,  中国社会 ,  Cultural Exchange Between Japan and Chine ,  Language ,  History ,  Culture ,  Chinese Society
Papers (23):
  • 「耿蘭」. 岡島冠山著『唐話纂要』の「常言」に関する一考察ーーその出典と受容した教訓を中心として. 「創大中国論集」. 2019. No.22. 1-32
  • 高橋強. 〈“乡民、国民、世界民”思想对民间交流的启示〉. 《佛山科学技术学院学报》. 2016. 34. 6. 43-49
  • 高橋強. 牧口常三郎の「郷土民、国民、世界民」思想緒論. 『池田思想研究の新しき潮流』第三文明社. 2016. 232-250
  • 高橋強. 池田大作的文化交流思想与文化主义。. 《开创精神丝绸之路的新纪元》社会科学文献出版社. 2016. 125-137
  • 高橋強. マカオ・コレジオ所蔵の日本語学習書籍に関する一考察。. 『創大中国論集』. 2016. 19. 1-23
more...
Books (4):
  • The Idea of Daisaku Ikeda in China
    Ushio Publishing House 2012 ISBN:9784267019227
  • Zhou En lai, Deng Ying chao and Daisaku Ikeda
    Dai SAn Bun Mei Pubulishing House 2012
  • 『多元文化与世界和諧ーー池田大作思想研究』
    人民出版社 2008
  • Zhouenlai and Japan
    Hakuteisya 2002
Lectures and oral presentations  (18):
  • 「68年『池田提言』と日中友好の未来展望」
    (「第10回池田大作思想国際学術シンポジウム」復旦大学 2018)
  • 「池田大作の『日中友好』思想とその実践」
    (「日中新時代フォーラム」創価大学 2018)
  • 「『利、美、善』の価値創造間の関係を論ずる」
    (「第15回サービス業管理とイノベーション学術シンポジウム」南台科技大学 2018)
  • 「教育者池田大作から見た張其昀ー『教育と文化の王道』を通してー」
    (「第12回池田大作平和思想研究国際フォーラム」中国文化大学 2018)
  • 〈创价教育“人格价值”绪论--“人生地理学”的角度来分析〉
    (「周恩来・池田大作と21世紀青年文明対話学術シンポジウム」(南開大学) 2017)
more...
Works (12):
  • 創立者池田大作先生の日中友好実践と「4つの主義」
    2020 -
  • 中国における「池田思想」研究の動向(16)
    2020 -
  • 中国における「池田思想」研究の動向(15)
    2019 -
  • 中国における「池田思想」研究の動向(14)
    2018 -
  • 「中国における『池田思想』研究の動向(13)」『創価教育第10号』
    2017 -
more...
Education (4):
  • - 1980 Soka University Graduate School of Law
  • - 1980 Soka University Graduate School, Division of Law civil law, sociology of law
  • - 1977 Soka University Faculty of Law
  • - 1977 Soka University Faculty of Law faculty of law
Professional career (1):
  • master of law (Soka University)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page