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J-GLOBAL ID:201801020448212750   Update date: Oct. 29, 2024

Shota Kumai

Shota Kumai
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (3): 教育方法史 ,  学級教授論 ,  教育方法学
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2024 - 2028 ドイツにおける「学習化」の展開と批判的応答-「教え」と「学び」の再定義に向けて
  • 2022 - 2027 Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.
  • 2022 - 2027 Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.
  • 2022 - 2026 A Development and Trial Educational Practice of Activity Model of Learning and Teaching Support Robot in Online Joint Class
  • 2021 - 2025 Analysis of the influence of social demands on the construction of pedagogy as an academic disciplne in the early 20th century
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Papers (1):
  • YAMAMORI KOYO, OKADA RYO, YAMADA TSUYOSHI, WATARI YOICHI, KUMAI SHOTA, OKADA KENSUKE, SAWADA EISUKE, ISHII TERUMASA. What Could the Statistical Synthesis of Research Findings Contribute to the Disciplined Inquiry for Education?. The Annual Report of Educational Psychology in Japan. 2020. 60. 192-214
MISC (36):
  • 樋口裕介, 髙木啓, 熊井将太, 吉田茂孝, 北川剛司, 山岸知幸. ICT活用に関わる指導力の変遷と今日的課題-教育方法学テキストの分析-. 福岡教育大学紀要. 2022. 71
  • 井上 博貴, 川口 知佐子, 熊井 将太, 谷 栄次, 朝倉 淳, 上之園 公子, 米沢 崇, 渡邉 巧. 異年齢集団における協働とカリキュラム・マネジメント. 初等教育カリキュラム研究. 2021. 9. 55-59
  • 山森光陽, 岡田涼, 山田剛史, 亘理陽一, 熊井将太, 岡田謙介, 澤田英輔, 石井英真. 教育研究の知見の統計的統合は何をもたらすのか. 教育心理学年報. 2021. 60
  • 熊井将太. 教授学はいかに希望を語りうるか-エビデンス主義を超えるために. 教育方法学研究室紀要. 2021. 3
  • 草薙 邦広, 石井 雄隆, 中村 大輝, 李 在鎬, 雲財 寛, 熊井 将太, 山森 光陽. 統計改革は各教育分野にどのように展開していったか. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2021. 63. 116-117
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Books (12):
  • 子どもとつくる教育方法の展開
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623088041
  • 教育方法と技術・教育課程
    協同出版 2021
  • Lesson study-based teacher education : the potential of the Japanese approach in global settings
    Routledge 2021 ISBN:9780367478452
  • 流行に踊る日本の教育
    東洋館出版社 2021 ISBN:9784491041599
  • 公教育としての学校を問い直す : コロナ禍のオンライン教育・貧困・関係性をまなざす
    図書文化社 2020 ISBN:9784810007480
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Lectures and oral presentations  (14):
  • 「教育の心理学化」に関する学説史的研究-ツィラー以前のヘルバルト派を中心に-
    (2021)
  • 各教育分野における『統計改革』受容を考えるための三つの『関係性』へのまなざし
    (2021)
  • 「個別最適な学び」の現代的位相
    (日本教師教育学会公開学習会 2021)
  • ドイツにおける実験心理学と科学的教育学の成立と展開-その関係史に向けて-
    (中国四国教育学会第72回大会 2020)
  • 教育方法学テキストの比較分析-コンテンツとコンピテンシーとの関係
    (中国四国教育学会第72回大会 2020)
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Education (1):
  • 2009 - 2012 Hiroshima University Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (広島大学)
Work history (3):
  • 2020/04 - 現在 Yamaguchi University Faculty of Education
  • 2012/10 - 2020/03 Yamaguchi University Faculty of Education
  • 2012/04 - 2012/09 Hiroshima University Graduate School of Education
Awards (1):
  • 2010/10 - 日本教育方法学会 日本教育方法学会研究奨励賞
Association Membership(s) (3):
THE CHUGOKU-SHIKOKU SOCIETY FOR THE STUDY OF EDUCATION ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  NATIONAL ASSOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL METHODS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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