Rchr
J-GLOBAL ID:201801021025780642
Update date: Feb. 01, 2024
Nakayama Kyoko
ナカヤマ キョウコ | Nakayama Kyoko
Research field (1):
Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2022 - 2026 Developing Teaching Materials to Cultivate Pacific Consciousness and Solidarity in the Postcolonial Era
- 2016 - 2019 Interdisciplinary Research about the Concept onf "race" and "ethnicity" in Anthropology and Pedagogy
- 2012 - 2017 Developing Teaching Materiasl of Migration in Global Age: From Postcolonial Point of View
- 2009 - 2011 Development of teaching/learning materials and curriculum on mutual understanding among Japan Korea and China
- 2009 - 2011 Curriculum design and materials development for learning about migration among countries including Japan, Korea, and Brazil
- 2008 - 2010 Developing A Curriculum Model of Multicultural Education in Japanese School
- 2006 - 2007 日米の博物館との連携を生かした異文化理解教育アウトリーチ教材の開発と実践
- 2005 - 2007 The Development and Practice of the Outreach Tbaching Materials for Global Education and Multicultural Education
- 2001 - 2001 博物館との連携を生かしたハワイ日系移民に関する多文化教育の教材開発と実践
- 1999 - 1999 日本の小学校における多文化教育の意義と可能性についての実践的研究
Show all
Papers (13):
-
NAKAYAMA, Kyoko. ‘What Can We Learn from the Pandemic of COVID-19? : An Attempt to Develop Teaching Materials for International Understanding and Cooperation based on Japanese Educational Issues’. Asia-Pcific Center of Education for International Understanding, “International Understanding and Cooperation in Education in the Post-Corona World” APCEIU. 2020. 143-164
-
Treatment of "Civilization" in Social Studies : Introducing the Pacific Perspectiv. 2019. 137. 22-31
-
Active Learning in International Education. 2017. 23. 44-52
-
NAKAYAMA Kyoko. The Development of Identity in Public schools in the Mariana Islands. The Journal of Social Studies. 2015. 2015. 125. 120-131
-
Transformative Learning in the Curriculum of Educational Tourism : Case Study of Educational Tourism in Guam. 2014. 20. 51-60
more...
MISC (47):
-
中山 京子. 異文化を理解する-特集 世界にはばたく. 指導と評価. 2022. 68. 8. 23-25
-
トクシュウ ニホン ト セカイ ノ?ガ ミエル! コクサイ リカイ ノ ジッセン テーマ 40セン ; コクサイ リカイ デ オサエテ オキ タイ 「 コノ テーマ 」 ドウ オシエル カ : ソノ テダテ ト ポイント. 2021. 58. 11. 32-35
-
中山, 京子, 東, 優也. 小学校と大学の連携による国際理解教育-教育資源の活用と教員の資質・能力の向上-. 帝京大学教職センター年報. 2021. 8. 17-32
-
中山 京子. 教師の社会認識を育てる : 海を越える取り組みから-特集 社会の課題に向きあう教師たち. 教育 / 教育科学研究会 編. 2020. 895. 30-37
-
中山 京子. 博物館企画展示『南の楽園マリアナ諸島の真実』を創る-大学における国際理解教育実践. 帝京大学総合博物館館報. 2019. 2. 34-41
more...
Books (19):
-
国際理解教育と多文化教育のまなざし : 多様性と社会正義/公正の教育にむけて = Critical perspectives on international and multicultural education : toward education for diversity, social justice and equity
明石書店 2023 ISBN:9784750355719
-
現代国際理解教育事典
明石書店 2022 ISBN:9784750353395
-
国際理解教育を問い直す : 現代的課題への15のアプローチ
明石書店 2021 ISBN:9784750351797
-
「人種」「民族」をどう教えるか : 創られた概念の解体をめざして
明石書店 2020 ISBN:9784750351285
-
社会科における多文化教育 : 多様性・社会正義・公正を学ぶ
明石書店 2019 ISBN:9784750348599
more...
Professional career (1):
- Ph.D (The Graduate University for Advanced Studies)
Awards (2):
- 2021/08 - 日本グローバル教育学会 学会賞
- 2013/03 - 帝京大学 冲永壮一学術文化奨励賞
Return to Previous Page