Art
J-GLOBAL ID:201802210949896789   Reference number:18A1625969

ソーラーオルゴールの製作を通したものづくり体験の教育効果

Author (2):
Material:
Volume: 42  Issue:Page: 33-41  Publication year: Jun. 22, 2018 
JST Material Number: F1910A  ISSN: 1346-4434  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (10):
  • 独立行政法人大学入試センターHP:平成30年度大学入試センター試験実施結果の概要(2018).
  • 日本学術会議 物理委員会:日本の展望-学術からの提言2010,報告 物理学分野の展望,p.23(2010).
  • 株式会社 野村総合研究所:「工学離れ」の検証及び我が国の工学系教育を取り巻く現状と課題に関する調査研究 報告書,p.34(2010).
  • 独立行政法人科学技術振興機構理科教育支援センター,国立教育政策研究所教育課程研究センター:平成20年度高等学校理科教員実態調査 集計結果(速報)第I部 調査と結果の概要,p.12,p.89(2009).
  • 山田智士:「地域と連携したものづくり教室の実践」,平成18年度愛知県高等学校工業教育研究会,No.43(2006).
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page