Art
J-GLOBAL ID:201802215254068298   Reference number:18A0730188

Watching Support System for Beginner Watcher Based on Characters’ Position in the Fighting Game

キャラクタの位置情報に基づいた対戦型格闘ゲームの初心者向け観戦支援システム
Author (2):
Material:
Volume:Issue:Page: 17-27 (WEB ONLY)  Publication year: Feb. 28, 2018 
JST Material Number: U0479A  ISSN: 2187-8897  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Graphic and image processing in general  ,  Hobby and amusement goods 
Reference (17):
  • Adamus, T.: Playing Computer Games as Electronic Sport: In Search of a Theoretical Framework for New Research Field, Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Game Studies, Fromme, J. and Unger, A. (Eds.), pp.477-490, Springer (2012).
  • 長谷川和也,梶並知記:対戦型格闘ゲームにおけるキャラクターの位置情報に基づく観戦支援手法の基礎的検討,日本デジタルゲーム学会夏季研究発表大会 2016,pp.67-70 (2016).
  • 伊藤毅志:コンピュータの思考とプロ棋士の思考-コンピュータ将棋の現状と展望,情報処理学会論文誌,Vol.48, No.12, pp.4033-4040 (2007).
  • 京井勇樹:アーケードゲームを用いたeスポーツイベントにおけるガイド進行の効果と意義,日本デジタルゲーム学会 2011年次大会,pp.106-115 (2012).
  • 梶並知記:対戦型格闘ゲームプレイヤーの戦略的思考の分析に関する一方法論,日本デジタルゲーム学会2011年次大会,pp.124-132 (2012).
more...

Return to Previous Page