Art
J-GLOBAL ID:201802236409680710   Reference number:18A2207378

Attempts at Continuing Annual Series of Experiment and Manufacturing Workshop on the Subject of Electrical Engineering

電気を主題に年間シリーズ化した実験・工作教室の長期継続実施への取り組み
Author (5):
Material:
Volume: 66  Issue:Page: 6_54-6_61(J-STAGE)  Publication year: 2018 
JST Material Number: L4363A  ISSN: 1341-2167  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=18A2207378&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L4363A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Applied psychology  ,  Engineering education 
Reference (5):
  • 1) 経済産業省, 厚生労働省, 文部科学省 : 2017年版ものづくり白書 第1部第3章第1および2節, pp.218-248, 2017
  • 2) 文部科学国立教育政策研究所 : OECD生徒の学習到達度調査 (PISA) 2015年調査国際結果の要約, Webページ, http://www.nier.go.jp/kokusai/pisa/index.html, 2016, 参照日 : 2018-5-29
  • 3) 文部科学国立教育政策研究所 : 国際数学・理科教育動向調査の2011年調査 (TIMSS2011) 国際調査結果報告 (概要) , pp.27-47, Webページ, http://www.nier.go.jp/timss/index.html#TIMSS2011, 2012, 参照日 : 2018-5-29
  • 4) 横沼実雄, 平野 旭, 藤井敏則, 田中 誠, 山脇正雄 : 年間シリーズ化した電気電子技術の実験・工作教室 -実験および工作教材の開発と長期継続実施の取り組み-, 平成29年度工学教育研究講演会講演論文集, pp.628-629, 2017
  • 5) 横沼実雄, 平野 旭, 藤井敏則, 田中 誠, 山脇正雄 : 年間シリーズ化した実験・工作教室とその長期継続の取り組み, 第65回応用物理学会春季学術講演会, 18a-P1-15, 2018
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page