Art
J-GLOBAL ID:201802241022595048   Reference number:18A0779543

『高専の教育-専門科目:物質・化学・生物系-』Q-Uで判別したクラスの状態に応じた基礎化学・基礎生物授業改善の実践事例

Author (1):
Material:
Volume: 23  Issue:Page: 27-30  Publication year: Apr. 30, 2018 
JST Material Number: L8067A  ISSN: 1884-5444  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education  ,  Chemical education 
Reference (11):
  • 河村茂雄,粕谷貴志: 『授業スキル』, 図書文化, 2004.
  • 那須泰: 生徒が小説世界を自己に投影していくための試み, 早稲田大学 国語教育研究 (37), pp.38-48, 2017.
  • 石丸裕士,伊勢昇,三原由雅,山吹巧一,奥野祥治,平岡和幸: Q-Uアンケートを活用した学級経営と授業プログラムの改善, 高専教育 36, pp.533-538, 2013.
  • 石丸裕士: 対話のある授業を取り入れた高専低学年成績不振学生対象学習指導の改善, 日本教育カウンセリング学会第12回研究発表大会発表論文集, pp.113-114, 2014.
  • 石丸裕士: Q-Uに基づいたAL型授業構成による基礎化学プログラムの実践, 日本高専学会第23回年会講演会講演論文集, pp.19-20, 2017.
more...

Return to Previous Page