Art
J-GLOBAL ID:201802273848150225   Reference number:18A1995806

Nursing Duties and Collaboration with Related Professionals Recognized by Nurses Working in Schools for Children with Special Needs

特別支援学校で働く看護師の業務および関係職種との協働に関する認識
Author (1):
Material:
Volume: 77  Issue:Page: 184-191 (WEB ONLY)  Publication year: Mar. 31, 2018 
JST Material Number: U1333A  ISSN: 2433-2046  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=18A1995806&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=U1333A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Nursing,nursing services  ,  Treatment for pediatric diseases. 
Reference (12):
  • 文部科学省.平成26年度特別支援学校等における医療的ケアに関する調査結果について. http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/tokubetu/material/__icsFiles/afieldfile/2014/03/14/1345112_1.pdf (2015.6.19閲覧)
  • 厚生労働省医政局長.盲・聾・養護学校におけるたんの吸引等の取扱いについて.平成16年10月20日. http://www.pref.mie.lg.jp/SHOHO/HP/tankyuu/gakkou.pdf (2015.6.19閲覧)
  • 厚生労働省社会・援護局長.社会福祉士及び介護福祉士法の一部を改正する法律の施行について (喀痰吸引等関係). 平成23年11月11日. http://www.fukushihoken.metro.tokyo.jp/kourei/hoken/tankyuuin/index.files/tannokyuuin03.pdf (2015.6.19閲覧)
  • 文部科学省.特別支援学校等における医療的ケアへの今後の対応について.2011.
  • 日本小児看護学会すこやか親子21推進事業委員会.特別支援学校看護師のためのガイドライン.2008.
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page