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J-GLOBAL ID:201901000363132192   Update date: Sep. 08, 2024

Kazuma Sogabe

Kazuma Sogabe
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (6): マイノリティ教育 ,  アメリカ哲学 ,  スタンリー・カベル ,  教育人間学 ,  臨床教育学 ,  教育哲学
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2016 - 2019 セクシュアル・マイノリティと「強い個」の育成:エマソンのアメリカ哲学の現代的意義
  • 2014 - 2016 Cultivation of the “Strong Self” for Social Minority: Cross-cultural dialogue on Ralph Waldo Emerson an its American Philosophy for Practice
Papers (6):
  • Kazuma Sogabe. Where Is the Freedom of the Modern Subject?: A Dialogue Between M. Foucault's "Care of the Self" and S. Cavell's "Moral Perfectionism". Forum on Modern Education. 2022. 31. 35-41
  • SOGABE Kazuma. The Politics of Hope: Reconsidering Political Education through Stanley Cavell’s “Moral Perfectionism”. 2021. 88. 2. 158-170
  • SOGABE Kazuma. Stanley Cavell’s “Acknowledgment” and Its Implications for Moral Education: In Relation to the Ordinary and Skepticism. 2020. 66. 1-14
  • 曽我部 和馬. マイノリティともうひとつの政治性:スタンリー・カベルの「エマソンの道徳的完成主義」を通じて. 臨床教育人間学. 2019. 14. 37-47
  • Kazuma Sogabe. Education for the Politics of “Voice”: Cavell, Butler, and Acknowledging Others. Educational Studies in Japan: International Yearbook. 2019. 13. 97-109
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MISC (5):
  • 曽我部 和馬. ポスト戦後教育学の政治性再考. 教育哲学会 第66回大会 発表要旨集録. 2023. 48-49
  • Diversity, Language, and Discovering Oneself through Philosophy of Education (The Globalization, Internationalization, and Universality of the Philosophy of Education). 教育哲学研究 = Studies in the philosophy of education. 2020. 121. 25-31
  • 曽我部 和馬. 「他者の心を知ること」の認識論を超えて:S・カベルの「acknowledgment」概念を手がかりに. 教育哲学会 第61回大会 発表要旨集録. 2018. 66-67
  • 曽我部 和馬. グローバル生存学履修生の紹介. 京都大学グローバル生存学大学院連携プログラム News Letter. 2015. 9. 6
  • 曽我部 和馬. 学部生から. 京都大学 大学院教育学研究科/教育学部 News Letter. 2013. 26. 5
Books (2):
  • 教師と学生が知っておくべき教育原理
    北樹出版 2024 ISBN:4779307414
  • デューイ著作集2 哲学2 論理学理論の研究, ほか: デモクラシー/プラグマティズム論文集 (2)
    東京大学出版会 2023 ISBN:413014202X
Lectures and oral presentations  (12):
  • 次世代育成企画:〈若手〉と語るキャリア形成
    (教育哲学会 第67回大会 2024)
  • ポスト戦後教育学の政治性再考
    (教育哲学会 第66回大会 2023)
  • 「他者の心を知ること」の認識論を超えて:S・カベルの「acknowledgment」概念を手がかりに
    (教育哲学会 第61回大会 2018)
  • Towards Alternative Minority Education: Stanley Cavell and “Emersonian Thinking”
    (International Network of Philosophers of Education 15th Conference 2016)
  • マイノリティと「もうひとつの政治性」:スタンリー・カベルの「エマソンの思考」を通じて
    (アメリカ哲学フォーラム 第3回大会 2016)
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Education (4):
  • 2016 - 現在 京都大学大学院 教育学研究科 臨床教育学専攻 臨床教育学講座 博士後期課程
  • 2014 - 2016 京都大学大学院 教育学研究科 臨床教育学専攻 臨床教育学講座 修士課程
  • 2012 - 2014 Kyoto University Faculty of Education Department of Educational Studies
  • - 2010 Kyoto University Faculty of Letters Faculty of Letters
Professional career (3):
  • 修士(教育学) (京都大学)
  • 学士(教育学) (京都大学)
  • 学士(文学) (京都大学)
Work history (10):
  • 2022/04 - 現在 Kanda University of International Studies Faculty of Foreign Languages Department of English
  • 2021/04 - 2022/03 Koyasan University
  • 2021/04 - 2022/03 清恵会医療専門学院 非常勤講師(「英語」)
  • 2020/10 - 2022/03 大阪大学 教職科目 非常勤講師(「教育方法学」)
  • 2019/04 - 2022/03 Osaka University
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Committee career (1):
  • 2015/10 - 2018/09 教育思想史学会 事務局幹事
Association Membership(s) (5):
JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  PHILOSOPHY OF EDUCATION SOCIETY OF JAPAN ,  HISTORY OF EDUCATIONAL THOUGHT SOCIETY ,  アメリカ哲学フォーラム ,  International Network of Philosophers of Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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