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J-GLOBAL ID:201901000700897171   Update date: Oct. 09, 2024

HAMADA Mayu

ハマダ マユ | HAMADA Mayu
Affiliation and department:
Job title: 助教
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (7): 心理言語学 ,  外国語教育 ,  第二言語習得 ,  相互的同調機能 ,  プライミング ,  スピーキング ,  ライティング
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2021 - 2026 中学英語はいかに定着するか:言語処理技術を援用した学習システム開発と脳科学的検証
  • 2022 - 2025 日本人英語学習者の日本語・英語パラレル大規模語彙ネットワークデータベースの構築
  • 2020 - 2025 日本人英語学習者の文産出時の統語処理:累積的な統語的プライミング効果の観点から
  • 2018 - 2023 インプットが第二言語産出時における統語処理プロセスの自動化に及ぼす影響
  • 2014 - 2019 An investigation of the automatization process in second language processing with respect to noticing, attention and interactive alignment
Papers (18):
  • 濱田 真由, 増見 敦. 統語的プライミングを利用した活動が日本人英語学習者による既習文法項目使用に及ぼす影響. 電子情報通信学会技術研究報告『信学技報』. 2024. 42. 18-23
  • Hirokazu Yokokawa, Hiroki Tanaka, Satoshi Nakamura, Koji Shimada, Tomoyuki Narumi, Mayu Hamada. How to establish junior high school English: Development of learning system with neuroscience verification using language processing technology. Impact. 2023. 2023. 1. 47-49
  • 横川 博一, 濱田 真由. 2022年度「シンガポール・サステイナビリティ・プログラム」の取組と評価 : イノベーション的思考の育成をめざしたオンライン研修プログラム. 神戸大学国際コミュニケーションセンター論集. 2023. 19. 28-49
  • 濱田 真由. 持続的な音声言語コミュニケーション力育成に向けた活動および評価方法の検討 : プレゼンテーションにおける相互評価システムの使用. 神戸大学国際コミュニケーションセンター論集. 2023. 19. 57-67
  • 濱田 真由. インプットが日本人英語学習者の第二言語産出時の統語的プライミング効果に及ぼす影響. 電子情報通信学会技術研究報告『信学技報』. 2023. 122. 419. 12-17
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Books (1):
  • Improving Skills for the TOEFL iBT® Test (Teacher's Manual)
    2013
Lectures and oral presentations  (21):
  • Speaking Activities' Effects on Syntactic Priming in the Language Production of Japanese EFL Learners
    (The Asian Conference on Education & International Development (ACEID2025) 2025)
  • 統語的プライミング効果発現を促す活動が日本人英語学習者のライティングにおける既習文法項目使用に及ぼす影響
    (全国英語教育学会(JASELE)第49回福岡研究大会 2024)
  • 統語的プライミングを利用した活動が日本人英語学習者による既習文法項目使用に及ぼす影響
    (電子情報通信学会 思考と言語研究会 2024)
  • Effects of Spoken Input on Syntactic Priming in the Language Production of Japanese EFL Learners
    (The 15th Asian Conference on Education (ACE) 2023)
  • インプットが日本人英語学習者の第二言語産出時の統語的プライミング効果に及ぼす影響
    (電子情報通信学会 思考と言語研究会 2023)
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Education (3):
  • 2014 - 2018 Kobe University Graduate School of Intercultural Studies
  • 2012 - 2014 Kobe University Graduate School of Intercultural Studies
  • 2008 - 2012 Kobe City University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies Department of English Studies
Professional career (1):
  • 博士(学術) (神戸大学)
Work history (4):
  • 2019/10 - 現在 Kobe University School of Languages and Communication, Institute for Promotion of Higher Education
  • 2018/04 - 2019/09 Momoyama Gakuin University
  • 2016/04 - 2018/03 Hyogo University of Teacher Education
  • 2014/04 - 2016/03 神戸大学附属中等教育学校 非常勤講師
Committee career (5):
  • 2022/04 - 現在 関西英語教育学会 幹事
  • 2022/04 - 現在 外国語教育メディア学会関西支部 運営委員
  • 2023 - 全国英語教育学会紀要 ARELE第35号査読委員
  • 2022 - 全国英語教育学会紀要 ARELE第34号査読委員
  • 2016/12 - 2018/08 全国英語教育学会第44回京都研究大会 実行委員
Awards (1):
  • 2020/10 - JACET 2020年度 大学英語教育学会賞(JACET賞)論文部門 Effects of proficiency on syntactic priming in the language production of Japanese EFL learners
Association Membership(s) (8):
American Association for Applied Linguistics (AAAL) ,  小学校英語教育学会 (JES) ,  外国語教育メディア学会(LET) ,  ことばの科学会 ,  大学英語教育学会 (JACET) ,  日本第二言語習得学会 (J-SLA) ,  関西英語教育学会 (KELES) ,  全国英語教育学会 (JASELE)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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