Rchr
J-GLOBAL ID:201901002443346021   Update date: Apr. 16, 2020

DONG YUN

トウ ゲイ | DONG YUN
Affiliation and department:
Research field  (1): Japanese language education
Research keywords  (3): 文章論 ,  接続表現 ,  作文教育
Papers (1):
  • 董 芸. 日本語学習者の作文における並列・継起の接続詞の使用実態-中国語母語話者の縦断コーパスの分析を通じて-. 『一橋日本語教育研究』. 2019. 7. 71-82
Lectures and oral presentations  (5):
  • 作文における「接続詞の推敲」を教育する可能性
    (第 4 回「日本語教育学の理論と実践をつなぐ」国際シンポジウム 北京 2019)
  • 日本語学習者の作文における並列・継起の接続表現の習得-縦断コーパスの分析を通じて-
    (日本語教育学会2018年秋季大会 2018)
  • 接続詞と作文のわかりやすさ
    (アジア・アフリカの視野における日本学国際研究 上海 2018)
  • 日本語学習者の作文における接続詞の使用実態-縦断コーパスの分析を通じて-
    (一橋日本語教育研究会 2018)
  • 中国人日本語学習者の論説文の要約文における接続詞の課題
    (早稲田日本語教育学会2018年春季大会 2018)
Education (4):
  • 2018 - 現在 Hitotsubashi University Graduate School of Language and Society
  • 2015 - 2017 Waseda University Graduate School of Japanese Applied Linguistics
  • 2009 - 2013 中国 江西師範大学
  • 2011 - 2012 Kagawa University Faculty of Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page