Rchr
J-GLOBAL ID:201901002754565568
Update date: May. 29, 2025
Kouta Miyamoto
Kouta Miyamoto
Affiliation and department:
Job title:
主任研究員
Research field (1):
Atmospheric and hydrospheric science
Papers (28):
-
Kouta Miyamoto, Yutaka Michita, Akira Hoshino, Shunpei Uehara, Kanon Ono, Shoma Takami, Ririi Nakada, Momo Handa. Habitat use by white-spotted charr in a stream reach with sequential low-head dams in the Daiya River, central Japan. Ichthyological Research. 2024. 71. 4. 570-574
-
Kouta Miyamoto, Kiyoyoshi Fukuda, Yutaka Michita. Evaluating the effectiveness of non-native brown trout suppression to improve native white-spotted charr stocking. Ichthyological Research. 2024. 71. 4. 522-528
-
Koh Hasegawa, Masanori Nakae, Kouta Miyamoto. Effects of domestication and captive breeding on reaction to moving objects: implications for avoidance behaviours of masu salmon Oncorhynchus masou. ROYAL SOCIETY OPEN SCIENCE. 2023. 10. 4
-
Yoshitsugu Masuda, Kouta Miyamoto, Shintaro Sekine. Recirculation rate of rearing water affects growth of Japanese smelt Hypomesus nipponensis larvae. FISHERIES SCIENCE. 2023. 89. 1. 53-60
-
Masanori Nakae, Koh Hasegawa, Kouta Miyamoto. Domestication of captive-bred masu salmon Oncorhynchus masou masou (Salmonidae) leads to a significant decrease in numbers of lateral line organs. Scientific Reports. 2022. 12. 1. 16780-16780
more...
MISC (53):
-
https://www.naisuimen.or.jp/jigyou/zennai/zennai76.pdf. イワナが増えたっ!ブラウントラウト対策と釣り場づくり. 機関誌ぜんない. 2025
-
宮本幸太. 2025年1月19日 釣りフェス2025 釣り授業アンケート結果報告書. 2025
-
宮本幸太, 岸大弼. 2024年8月31日こども霞が関見学デー 釣り授業アンケート結果報告書. 2024
-
(YouTube) https://youtu.be/9ifyLCXT4PM?si=RfqXJK0LBpls2mYn. 天然・野生の渓流魚を増やすには?~いつも魚にあえる川づくり~. ふらっとラボ(国立研究開発法人水産研究・教育機構). 2024
-
宮本幸太, 道田豊, 岸大弼. 2023年11月9日 日光市立日光小学校 模型釣り授業アンケート結果報告書. 2023
more...
Lectures and oral presentations (22):
-
木の枝でヤマメを守れ!~かくれ場所があると生きのびやすい~
(日光市立轟小学校 2025)
-
ワカサギの赤ちゃんに赤いしるしをつけるには?
(日光市立轟小学校 2025)
-
ヤマメの子どもは、大きな魚に食べられやすい?
(日光市立轟小学校 2025)
-
にげかた名人ヤマメくん!~見える敵とにおいのサインでどう動く?~
(日光市立轟小学校 2025)
-
にげる?かくれる?目立たない?~魚たちの生きのこり作戦~
(日光市立轟小学校 2025)
more...
Professional career (1):
Return to Previous Page