Rchr
J-GLOBAL ID:201901004775594897   Update date: Oct. 14, 2021

Ayano INOUE

イノウエ アヤノ | Ayano INOUE
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Research field  (2): Commerce ,  Commerce
Research keywords  (7): ソーシャル・マーケティング ,  Ethical Consumption ,  Consumer Behavior ,  Consumer Policy ,  Marketing ,  倫理的消費 ,  SDGs
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2020 - 2021 倫理的消費における信念形成過程の探究
  • 2019 - 2021 パッケージ上の倫理的表記による製品評価 -フェアトレードラベルと環境ラベルの比較-
  • 2017 - 2018 倫理的食品の購買行動における有効性評価と自己意識的情動
  • 2015 - 2016 エシカル消費と消費経験-企業・消費者間相互作用に基づく消費経験の形成-
Papers (13):
  • 井上 綾野. 農産物パッケージにおける倫理的表示 -「つくる責任」の表示と選択行動-. 実践女子大学 人間社会学部紀要. 2020. 16. 1-9
  • 消費者行動研究に基づく倫理的消費推進策の提案. 2019. 1. 50-67
  • 井上綾野. エシカル消費と消費経験-企業・消費者間相互作用に基づく消費経験の形成-. 食生活科学・文化・環境に関する研究助成 研究紀要(2015年度). 2017. 第30巻(2015年度). 207-214
  • Inoue, Ayano. Gender Differences in Consuming Food Products Based on Ethical Issues. 2016 Global Marketing Conference at Hong Kong2016 Global Marketing Conference Proceedings. 2016. 1625-1628
  • 井上 綾野. エシカル消費と消費経験-企業・消費者間相互作用に基づく消費経験の形成-. 食生活科学・文化・環境に関する研究助成 研究紀要. 2015. 30. 207-214
more...
MISC (6):
  • 井上綾野. 変化する消費者ー若者とエシカル消費. 日経研究広告所報. 2021. 319. 8-9
  • 井上綾野. 【広告アゴラ】エシカル消費の新たな視点. 日経研究広告所報. 2021. 316. 44-45
  • 井上綾野. ブックレビュー『「かわいい」のちから-実験で探るその心理ー』. 日経研究広告所報. 2021. 315. 57
  • 井上綾野. ブックレビュー『食品ロスの経済学』. 日経広告研究所報. 2020. 314. 73
  • 井上 綾野. 倫理的食品の社会的課題の解決動機と購買意図. 目白大学経営研究所ワーキングペーパーシリーズ. 2017. 6. 1-20
more...
Books (4):
  • マーケティング論の基礎
    同文舘 2019 ISBN:9784495649616
  • 現代マーケティング入門
    同文舘 2013
  • マーケティングの諸問題
    同友館 2011
  • マーケティング戦略の意思決定 -目白大学経営研究所ライブラリ1-
    冨山房インターナショナル 2007
Lectures and oral presentations  (10):
  • パッケージ上の倫理的表記による製品評価-フェアトレードラベルと環境ラベルの比較-
    (第70回 日本商業学会全国大会 2020)
  • 倫理的製品の購買回避における罪悪感と購買意図
    (第57回消費者行動研究学会コンファレンス 2018)
  • 小売業のプライベートブランド青果物における消費者向け情報表示-GLOBALG.A.P認証青果物を含む青果物に対する情報表示-
    (2018年度フードシステム学会大会 2018)
  • Gender Differences in Consuming Food Products Based on Ethical Issues
    (2016 Global Marketing Conference at Hong Kong 2016)
  • 食品に対する倫理的な購買行動
    (第51回消費者行動研究学会コンファレンス 2015)
more...
Education (3):
  • 2003 - 2006 Keio University Commerce
  • 2001 - 2003 Keio University Commerce
  • 1997 - 2001 Doshisha University
Professional career (1):
  • Master (Commerce) (Keio University)
Work history (3):
  • 2019/04 - 現在 Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences Associate Professor
  • 2014/04 - 2019/03 Mejiro University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration Associate Professor
  • 2006/04 - 2014/03 Mejiro University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration Lecturer
Association Membership(s) (5):
JAPAN ACADEMY OF CONSUMER EDUCATION ,  Japan Association for Consumer Policy ,  THE FOOD SYSTEM RESEARCH ASSOCIATION OF JAPAN ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page