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J-GLOBAL ID:201901006622374343
Update date: Oct. 28, 2024
Agawa Toshie
Agawa Toshie
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research keywords (4):
外国語学習者の動機づけ
, 学習者の自律
, 協同学習
, エンゲージメント
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2017 - 2023 教室にやる気の「潮流」を作る枠組みの検証と実践-日本人大学生英語学習者を対象に-
- 2014 - 2018 Investigating L2 Learning Motivation of Japanese University Students: Self-determination Theory and its Applications
- 2011 - 2013 Enhancing Foreign Language Learners' Motivation Through Cooperative Learning
- 2008 - 2010 Research on demotivation in English learners and learner autonomy needs analysis from the viewpoint of remedial education
Papers (32):
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Enhancing English learners' self-awareness through learning advising. Studies in Language Education. 2024. 16. 103-131
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Agawa, T, Bennett, P. A, Hashimoto, T, Mynard, J, Shelton-Strong, S. J, Yarwood, A. Self-determination theory: Research and practice for language educators. Learning from Students, Educating Teachers-Research and Practice. 2023. 99-111
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小泉 利恵, 阿川 敏恵, 高橋 閑. 英語4技能テストのスコアレポートを用いた学習の有用性-大学生の反応から. 『言語教育研究』. 2023. 15. 21-43
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阿川敏恵, 山本達也, 鈴木直喜, 辰巳頼子. 英語教育と地球市民学の融合-英語教育学教員と地球市民学教員の協働によるCLIL教科書開発 -. 『清泉女子大学紀要』. 2023. 70. 195-212
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小泉利恵, 阿川敏恵. 1年生向け共通英語科目 Seisen Studies in English に対する学生・教員の反応. 言語教育研究. 2022. 14. 117-136
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MISC (5):
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阿川敏恵. 社会科学系学科向けCLIL教材開発とその成果-社会科学専門教員との協働とCLIL授業への学生の反応-. 全国英語教育学会 第49回福岡研究大会 発表予稿集. 2024. 70-71
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阿川敏恵 (講演者・座談会パネリスト). 清泉女子大学での e-learning 活用状況(講演・座談会). 正課授業でのeラーニング活用事例セミナー(EdulinX). 2024
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阿川敏恵. eラーニングへの自律的取り組み要因の探求-面接調査にもとづいて-. 全国英語教育学会 第48回香川研究大会. 2023
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阿川敏恵. 竹内 理 『「達人」の英語学習法-データが語る効果的な外国語学習法とは-』 書評. 英語教育. 2008
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Agawa Toshie. Student-centered TOEIC preparation classes : Introducing group work(Exploring the Evolving Goals of English Education). 2005. 44. 132-133
Books (12):
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Global Citizen and Politics (Student's Book)
2022
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Global Citizen and Religion (Student's Book)
2022
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Seisen Studies in English: Textbook (Student’s Book; 第2版)
清泉女子大学 言語教育研究所 2022
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Global Citizen and Environment (Student's Book)
2022
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Seisen Studies in English: Textbook (Teacher’s Manual; 第2版)
2021
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Lectures and oral presentations (50):
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社会科学系学科向けCLIL教材開発とその成果 -社会科学専門教員との協働とCLIL授業への学生の反応-
(全国英語教育学会 第49回福岡研究大会 2024)
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Exploring factors of autonomous engagement in online conversation lessons: An interview study
(AILA 2024 World Congress 2024)
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英語学習者の動機づけと自律: 自律した学習者の育成を目指して
(JACETリーディング研究会 (オンライン) 2023)
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eラーニングへの自律的取り組み要因の探求-面接調査にもとづいて-
(全国英語教育学会 第48回 香川研究大会 2023)
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Implementing a learning-oriented digital score report activity: Focus on changes in learning motivation and test perception
(44th Language Testing Research Colloquium 2023)
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Education (2):
- Columbia University Teachers College
- Kansai University
Committee career (5):
- 2024/10 - 現在 JALT (The Japan Association for Language Teaching) JALT Journal 査読者
- 2023/04 - 現在 KATE 関東甲信越英語教育学会 KATE Journal 査読委員
- 2021/11 - 現在 Springer Motivation and Emotion 査読者
- 2017/04 - 現在 言語教育研究 査読者
- 2018/08 - 2018/08 IAFOR International Conference on Education (The International Academic Forum) IlCE (International Conference on Education) Hawaii 2018 Senior Reviewer
Awards (1):
- 2018/11 - The Japan Association for Language Education and Technology Distinguished Academic Achievement Award Pedagogical intervention to enhance self-determined forms of L2 motivation: Applying self-determination theory in the Japanese university EFL context. Language Education & Technology, 54, 135-166.
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