Rchr
J-GLOBAL ID:201901007268805400   Update date: Aug. 14, 2024

Koichiro Nishimura

ニシムラ コウイチロウ | Koichiro Nishimura
Research field  (2): Early childhood education and childcare ,  Aesthetic practices
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2019 - 2021 Research on statue production training using non-contact 3D scanner
Papers (2):
  • 西村幸一郎. 3DCGによる彫刻作品の形状分析方法の一考察 ー6面分割の可視化と表面積比の比較ー. 彫刻研究誌アートライブラリー. 2022. 23
  • 西村 幸一郎. 人体彫刻制作プロセスにおける3Dデータ活用の有効性についての実践研究 : 「形に対する認識と構成力」の育成に焦点を当てて-A Practical Study of the Effectiveness of Three-Dimensional Data in the Production Process of Human Sculptures : Focusing on the Development of the "Ability to Perceive and Compose Forms". 美術教育学 = The journal for Japanese Association of Art Education : 美術科教育学会誌 / 美術科教育学会学会誌編集委員会 編. 2021. 42. 279-290
MISC (4):
  • 恒賀康太郎, 西村幸一郎. 教員養成系大学における美術教育に関する指導法の検討と実践. 教材学研究. 2024. 35. 53-62
  • 永山 寛, 宮地 あゆみ, 村上 有希, 西村 幸一郎. 保育者養成課程における学生の段階的・継続的な学びに関する一考察 : 実習日誌に着目した教育的意義とその効果. 九州大谷研究紀要 = The Bulletin of Kyushu Otani Junior College / 九州大谷学会 編. 2024. 50. 156-133
  • 西村 幸一郎, 永山 寛. 教育原理における理論とプレーパークの実践性の融合から期待される教育効果についての一考察-A study on the educational effects expected from the fusion of theory in "Foundation of education" and practicality in "Play Park". 九州大谷研究紀要 = The Bulletin of Kyushu Otani Junior College / 九州大谷学会 編. 2024. 50. 184-171
  • 西村, 幸一郎. 彫刻制作に活用する3D データについての予備的研究-Preliminary Study on 3D Data Used for Sculpture Production. 佐賀大学芸術地域デザイン学部研究論文集 / 佐賀大学芸術地域デザイン学部. 2020. 3. 29-35
Works (3):
  • 臨む
    2018 - 2018
  • control
    2018 - 2018
  • 彫刻集団・融展(新天町村岡屋ギャラリー/福岡)
    2017 - 2017
Education (2):
  • 2012 - 2014 佐賀大学大学院 教育学研究科 教科教育専攻美術教育専修
  • 2007 - 2011 Saga University Faculty of Culture and Education Course of Arts and Crafts
Work history (3):
  • 2023/04 - 現在 九州大谷短期大学 幼児教育学科 講師
  • 2020/04 - 2024/03 Saga University
  • 2017/04 - 2020/03 Saga University
Association Membership(s) (2):
美術科教育学会 ,  日本教材学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page