Rchr
J-GLOBAL ID:201901008290554450   Update date: May. 27, 2023

Aniya Fumika

アニヤ フミカ | Aniya Fumika
Research field  (2): Nutrition and health science ,  Hygiene and public health (non-laboratory)
Papers (1):
  • Fumika Aniya, Atsushi Sakima, Minoru Takakura, Kokoro Shirai, Masumi Shimabukuro, Hidemi Todoriki, Koichiro Okumura, Katsuya Takemura, Noboru Kinjyo, Yusuke Ohya. Effect of Nutrition Education on the Vegetable Intake of Residents in Okinawa. Circulation Reports. 2022. 4. 3. 131-144
MISC (7):
  • Aniya Fumika, Otake Keiko. "Why are you interested in health psychology?": Asked a question to young researcher. Journal of Health Psychology Research. 2019. 31. 0. 267-267
  • 安仁屋 文香, 小浜 敬子, 島袋 真澄, 崎間 敦, 大屋 祐輔. 沖縄県在住の地域住民における性・年齢別の栄養素等の摂取状況. 日本老年医学会雑誌. 2018. 55. 4. 727-727
  • 安仁屋 文香, 等々力 英美, 崎間 敦, 小浜 敬子, 神谷 義人, 白井 こころ, 高倉 実, 金城 昇, 大屋 祐輔. 住民主体型健康づくりシステムと野菜摂取量. 日本健康教育学会誌. 2017. 25. Suppl. 114-114
  • 小浜 敬子, 崎間 敦, 等々力 英美, 安仁屋 文香, 神谷 義人, 白井 こころ, 高倉 実, 金城 昇. 沖縄県在住の女性における体格と関連要因の検討. 日本健康教育学会誌. 2016. 24. Suppl. 123-123
  • 神谷 義人, 白井 こころ, 高倉 実, 安仁屋 文香, 小浜 敬子, 崎間 敦, 等々力 英美, 金城 昇. 「信頼感」と「主観的健康感」の関係は地域によって異なるか?. 日本健康教育学会誌. 2016. 24. Suppl. 168-168
more...
Lectures and oral presentations  (18):
  • 地域健康づくりにおける野菜摂取量増加の取り組み
    (第43回日本高血圧学会総会 2021)
  • 沖縄県在住の地域住民における 性・年齢別の栄養素等の摂取状況
    (第28回日本老年医学会九州地方会 2018)
  • 人と人とのつながりに着目した健康づくりの取り組み
    (第37回食事療法学会 2018)
  • 体重の自己測定と記録を活用した地域健康づくりの取り組み
    (第40回日本高血圧学会総会 2017)
  • 住民主体型健康づくりシステムと野菜摂取量
    (第26回日本健康教育学会学術大会 2017)
more...
Education (1):
  • 2015 - 2022 University of the Ryukyus
Professional career (2):
  • 修士(医科学) (琉球大学)
  • Doctor of Philosophy in Graduate School of Medicine (University of the Ryukyus)
Committee career (1):
  • 2017/02 - 2019/03 日本健康心理学会 機関紙特集号編集委員
Awards (2):
  • 2020/03 - 総務省 Geospatial Hackers Program 2019 最優秀賞
  • 2016/11 - 厚生労働省 (Smart Life Project) 第5回健康寿命をのばそう!アワード 厚生労働省健康局長 団体部門 優良賞 食育とソーシャルキャピタルを活用した健康づくり~琉球大学ゆい健康プロジェクト~
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page