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J-GLOBAL ID:201901008457277128   Update date: Sep. 26, 2024

KONDO Mariko

コンドウ マリコ | KONDO Mariko
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): 保育内容 ことば 子どもの発達権 ・学習権保障 表現
Papers (21):
  • KONDO Mariko. Challenges and Prospects for Training Teachers from the Perspective of the Transition to Courses of Study for Special Needs Schools. TAISEI GAKUIN UNIVERSITY BULLETIN. 2024. 26. 11-22
  • Kondo Mariko. Pursuing the Suitable Supports for University Students with Developmental Disorders. Journal of Japanese Scientists. 2024. 59. 1. 18-24
  • 近藤 真理子. 大学全入時代の実態と発達保障-特集 青年期の教育困難とインクルーシブ教育. 教育 / 教育科学研究会 編. 2023. 935. 38-45
  • 近藤 真理子, 石田 史樹, 西川 友理, 中川 陽子, 芳井 宏暢, 伊藤 華野, 藤岡 純一. 実践から捉えた支援の方法と養成の課題 : 2022年度秋期研究大会・子ども(教育・福祉)分科会より-Support Methods and Training Issues as seen from Practice : Discussion at Children (Education and Welfare) Subcommittee in 2022 Fall Research Conference-大会特集 子どもの教育と福祉. 国際文化政策 = Journal of international cultural policy / 文化政策セミナー報告集編集委員会 編. 2023. 15. 71-88
  • 近藤, 真理子, 藤本, 文朗. 不登校, ひきこもりの整理, 公的支援事例の検討から今後を展望する-Organizing Issue of Hikikomori and withdrawal, and looking to the future through case studies. 滋賀大学教育実践研究論集. 2023. 5. 77-83
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MISC (20):
  • 石田 史樹, 近藤 真理子, 藤本 文朗, 森下 博, 安井 勝. 『資本論』の科学的アプローチを学ぶ : 30歳代から80歳代のゼミ生で-Learn to the scientific approach of Das Capital : Seminar students from 30s to 80s. 国際文化政策 = Journal of international cultural policy / 文化政策セミナー報告集編集委員会 編. 2024. 17. 109-119
  • 伊田 勝憲, 漆葉 成彦, 奥田 雅史, 近藤 真理子, 藤本 文朗, 山田 一雄. 座談会 発達障害の支援と理解に今求められること. 日本の科学者 = Journal of Japanese scientists / 日本科学者会議 編. 2024. 59. 1. 50-53
  • 松野 琥珀, 近藤 真理子. 学びの場は人形劇公演と仲間たち : 支援学級から通信制高校を経て-特集 発達障害の研究は今 : 当事者の語りを軸にして. 日本の科学者 = Journal of Japanese scientists / 日本科学者会議 編. 2024. 59. 1. 45-47
  • 近藤 真理子. 編集後記. 日本の科学者. 2023. 58. 9. 64-64
  • 窪島 務, 近藤 真理子. 言葉の玉手箱. 日本の科学者. 2023. 58. 9. 4-5
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Books (4):
  • 新・保育内容総論 : 保育って, おもしろい
    教育情報出版 2022 ISBN:9784909378507
  • 人権としての特別支援教育
    文理閣 2022 ISBN:9784892599071
  • 小・中学校の教師のための特別支援教育入門
    ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623089178
  • 発達障害のバリアを超えて : 新たなとらえ方への挑戦
    クリエイツかもがわ 2019 ISBN:9784863422544
Education (1):
  • 1998 - 2001 Nara University of Education Graduate School of Education
Professional career (1):
  • master(education) (Nara University of Education)
Work history (3):
  • 2017/09 - 2018/03 独立行政法人日本学生支援機構(JASSO) 大阪日本語教育センター
  • 2008/04 - 2009/03 奈良教育大学特別支援教育センター
  • 2005/04 - 2007/03 Nara Saho College
Committee career (1):
  • 2024/04 - 2025/12 Sakai city library Member of Sakai City Children's Reading Activity Promotion Plan Revision Study Group
Association Membership(s) (4):
教育社会学会 ,  教育科学研究会 ,  Japan Scientist’s Association ,  関西教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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