Rchr
J-GLOBAL ID:201901009057953333   Update date: Feb. 05, 2021

Kobayashi Risa

Kobayashi Risa
Affiliation and department:
Research field  (1): Early childhood education and childcare
Papers (3):
  • 小林梨紗 馬立明美. 音楽を核とした地域子育て支援活動の実践と課題. 聖徳大学生涯学習研究所紀要. 2020. 18. 15-21
  • 小林 梨紗. 保育のピアノ演奏場面に対する学生の意識と緊張・不安低減への課題. 聖徳大学児童学研究所紀要. 2020. 22. 11-18
  • Risa Kobayashi. Teaching Plactical Piano Skills to Motivate Learners:A Study of Relationships between Lerners' Self-competence and Teaching Methods Targeting the Reduction of Their Tention and Anxiety. 2018
MISC (1):
  • 廣部 朋美, 馬立 明美, 和泉田 寛, 根本 祥美, 清水 裕美, 石塚 涼子, 阿部 夕佳, 小林 梨紗, 平根 ゆう子, 兼氏 ちな美. About to make the rubric evaluation for Music education of the students majoring in early-childhood education. 茨城女子短期大学紀要 = Bulletin of Ibaraki Women's Junior College. 2018. 45. 92-82
Lectures and oral presentations  (5):
  • 社会性の発達と音楽の特性の関連
    (第134回 筑波音楽療法研究会 2020)
  • 特別支援学校及び普通学級における音楽療法のあり方を考える
    (第6回日本音楽療法学会関東支部都県別大会 2019)
  • 児童心理治療施設における授業としての集団音楽療法
    (第128回 筑波音楽療法研究会 2019)
  • 保育者養成校における初学者を対象としたピアノ実技指導ー緊張・不安の低減に着目してー
    (日本教育教育心理学会第60回大会 2018)
  • 保育者養成校におけるピアノ実技指導ー教員の意識と学生の意識の比較を通してー
    (日本応用教育心理学会第32回研究大会 2017)
Works (9):
  • 水戸プラザホテル アトリウムコンサート
    小林 梨紗 2017 -
  • 第28回少年少女合唱祭全国大会
    小林 梨紗 2014 -
  • 水戸市少年少女合唱祭
    小林 梨紗 2010 -
  • ケララ・ピアノコンサート
    平野 梨紗 2005 -
  • 茨城県県民文化センター友の会総会記念
    平野 梨紗 2005 -
more...
Education (2):
  • 2016 - 2018 Seitoku University
  • 2000 - 2004 Musashino Academia Musicae
Professional career (1):
  • 修士(児童学) (聖徳大学大学院)
Work history (4):
  • 2019/04 - 現在 Seitoku University Faculty of Child Studies
  • 2015/04 - 2019/03 茨城県水戸市立中学校(児童心理治療施設 併設) 非常勤講師
  • 2014/10 - 2019/03 Ibaraki Women's Junior College Ibaraki Women's Junior College
  • 2004/04 - 2019/03 ピアノ講師
Association Membership(s) (4):
日本学校心理士会 ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPANESE SOCIETY OF CLINICAL EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPANESE MUSIC THERAPY ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page