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J-GLOBAL ID:201901009198451595   Update date: Nov. 24, 2023

Yoshino Takahiko

Yoshino Takahiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Mechanics and mechatronics
Research keywords  (1): 自動車工学
Papers (23):
  • 片山 硬, 吉野 貴彦. 二輪車の後フレーム剛性モデルの修正. 自動車技術会論文集. 2023. 54. 2. 351-356
  • 片山 硬, 髙橋 明, 古澤 健太, 吉野 貴彦. 二輪車のフレーム剛性がウィーブモードに及ぼす影響の解析- 複合フレーム剛性モデルから単独の剛性影響の推定 -. 自動車技術会論文集. 2022. 53. 3. 504-509
  • 古澤 健太, 髙橋 明, 吉野 貴彦, 片山 硬. フレーム剛性が二輪車のウォブルモードに及ぼす影響の解析(固有ベクトル方程式を用いた安定性の検討). 久留米工業大学研究報告. 2022. 44. 89-98
  • 髙橋 明, 古澤 健太, 吉野 貴彦, 片山 硬. フレーム剛性が二輪車のウィーブモードに及ぼす影響の解析(固有ベクトル方程式を用いた安定性の検討). 久留米工業大学研究報告. 2022. 44. 79-88
  • 吉野 貴彦, 髙橋 明, 古澤 健太, 片山 硬. 二輪車の直進安定化両立性. 久留米工業大学研究報告. 2022. 44. 69-78
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MISC (4):
Lectures and oral presentations  (33):
  • 二輪車の10自由度フレーム剛性モデルによるウィーブモードの安定性解析
    (自動車技術会2023年秋季大会 2023)
  • 空力特性がウィーブモードに及ぼす影響の解析
    (自動車技術会2023年秋季大会 2023)
  • 固有ベクトル方程式を用いたウィーブモードの安定性解析
    (自動車技術会2023年秋季大会 2023)
  • 高速ウィーブモードの振動数解析
    (自動車技術会2023年春季大会 2023)
  • 二輪車の後フレームねじれ剛性モデルを用いたウィーブモード解析
    (自動車技術会2023年春季大会 2023)
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Education (3):
  • 2012 - 2015 Kogakuin University Graduate School Mechanical Engineering
  • 2010 - 2012 Kogakuin University Graduate School Mechanical Engineering
  • 2006 - 2010 Kogakuin University Faculty of Engineering Department of Mechanical Engineering
Professional career (1):
  • 博士(工学) (工学院大学)
Work history (2):
  • 2020/04 - 現在 Kurume Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Transport Mechanical Engineering
  • 2015/04 - 2020/03 Kurume Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Transport Mechanical Engineering
Awards (1):
  • 2023/03 - 自動車技術会 関東支部 ベスト・ペーパー賞
Association Membership(s) (3):
日本自動車殿堂 ,  SAE international ,  SOCIETY OF AUTOMOTIVE ENGINEERS OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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