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J-GLOBAL ID:201901009198451595
Update date: Jun. 03, 2025
Yoshino Takahiko
Yoshino Takahiko
Affiliation and department:
Research field (1):
Mechanics and mechatronics
Research keywords (1):
自動車工学
Papers (29):
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Reiya Haraoka, Tsuyoshi Katayama, Takahiko Yoshino. Analysis of the Effect of Combination Frame Flexibility on Weave Modes. SETC2024. 2024
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Tsuyoshi Katayama, Reiya Haraoka, Takahiko Yoshino. Analysis of Aerodynamic Characteristic Influences on Motorcycle High Speed Weave Mode. SETC2024. 2024
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片山 硬, 吉野 貴彦. 二輪車の10自由度剛性モデルによるウィーブモードの安定性解析. 自動車技術会論文集. 2024. 55. 4. 804-810
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原岡怜也, 吉野貴彦, 片山硬. 4車種のフレーム減衰特性がウォブルモードに及ぼす影響の比較. 久留米工業大学研究報告. 2024. 46. 21-30
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原岡怜也, 吉野貴彦, 片山硬. 二輪車の高速ウィーブモードの振動数解析. 久留米工業大学研究報告. 2024. 46. 11-20
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MISC (4):
Lectures and oral presentations (39):
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二輪車の力学的要素がフレームの柔軟性に及ぼす影響の解析(第2報)-柔軟性を表す指標の応用例-
(自動車技術会2025年春季大会 2025)
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二輪車の力学的要素がフレームの柔軟性に及ぼす影響の解析
(自動車技術会2025年春季大会 2025)
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二輪車の力学的要素がフレームの柔軟性に及ぼす影響の解析-ウィーブモードへの応用例-
(自動車技術会2025年春季大会 第9回学生ポスターセッション 2025)
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二輪車の空気力学的特性がウィーブモードの安定性に及ぼす影響の解析 -最近の車両諸元を用いた計算-
(自動車技術会2024年秋季大会 2024)
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二輪車の空気力学的力が高速ウィーブモードの安定性に及ぼす影響の解析
(自動車技術会2024年春季大会 2024)
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Education (3):
- 2012 - 2015 Kogakuin University Graduate School Mechanical Engineering
- 2010 - 2012 Kogakuin University Graduate School Mechanical Engineering
- 2006 - 2010 Kogakuin University Faculty of Engineering Department of Mechanical Engineering
Professional career (1):
Work history (3):
- 2025/04 - 現在 Kurume Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Machanical Systems Engineering
- 2020/04 - 現在 Kurume Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Transport Mechanical Engineering
- 2015/04 - 2020/03 Kurume Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Transport Mechanical Engineering
Awards (1):
- 2023/03 - 自動車技術会 関東支部 ベスト・ペーパー賞
Association Membership(s) (3):
日本自動車殿堂
, SAE international
, SOCIETY OF AUTOMOTIVE ENGINEERS OF JAPAN
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