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J-GLOBAL ID:201901011080248889
Update date: Apr. 10, 2024
Jing Zhang
チョウ セイ | Jing Zhang
Affiliation and department:
Research field (1):
Commerce
Research keywords (4):
Customer experience
, 価値創造
, サービス・ロジック
, 価値共創
Research theme for competitive and other funds (6):
Papers (23):
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Zhang Jing. Clarifying Experience Formation from the Customer's Perspective Using Critical Incident Technique. Journal of Serviceology. 2024. 9. 1. 1-8
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Tran Thi Tuyet Nhung, Nguyen Ngoc Mai, Jing Zhang, Yoshirou Fujioka. Comparison between Thai and Japanese Retailers in the Vietnamese Market: Examining the Issue from a Dynamic Marketing Capabilities Perspective. 2023. 26. 1-9
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張 婧, 梁 庭昌. COVID-19環境下におけるサービス経験の感情的要因- 感情種類による影響の探索的・実証的研究 -. マーケティングレビュー. 2023. 4. 1. 51-58
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梁庭昌, 張婧, 相馬敏彦. 聴衆認知による顧客経験の形成と変容-Saying-Is-Believing 効果のアプローチから. Japan Marketing Academy Conference Proceedings. 2022. 11. 77-83
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田原静, 張婧, 梁庭昌, 村松潤一. 情報信託に対する消費者の認知・受容と制度的課題 -企業との価値共創経験に着目して-. マーケティングレビュー. 2022. 3. 1. 12-19
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MISC (10):
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Jing Zhang, Juniti Muramatsu. Customer's Value Creation in a Cashless Context. The International Conference on Serviceology 2020 Conference Proceedings. 2020. 7. 66-67
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Jing Zhang. Basic Concept and Research Trends of Service Logic. 2020. 8. 16
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Customer Activity. Japan Marketing Academy Conference Proceedings. 2019. 8. 71-72
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Seino Satoshi, Ohyabu Akira, Zhang Jing, Junichi Muramatsu, Jiang Xianghua. Value Co-Creation Model in the Manufacturing Industry. The 10th Years Naples Forum on Service-Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating Three perspectives for a New Service Agenda. 2019. 2019. 135-135
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Zhang Jing, Seino Satoshi, Ohyabu Akira, Junichi Muramatsu, Jiang Xianghua. Customer Value Creation Activity in Food-related Life. The 10th Years Naples Forum on Service-Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating Three perspectives for a New Service Agenda. 2019. 2019. 159-159
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Books (5):
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北欧学派のマーケティング研究ー市場を超えたサービス関係によるアプローチ
白桃書房 2021
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サービス社会のマネジメント
同文舘出版 2018
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ケースブック価値共創とマーケティング論
同文舘出版 2016
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価値共創とマーケティング論
同文舘出版 2015
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連携による知の創造
白桃書房 2014
Lectures and oral presentations (38):
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Defining Memorable Service Experience - Understanding the Dynamic Customer Experience from the Perspective of Experience Memorability
(The 8th International Conference on Serviceology 2023)
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The influence of C2C Communications in Sharers’ Customer Experience: Focusing on Saying-Is-Believing Effect in eWOM Context
(The 8th Naples Forum on Service 2023)
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COVID-19におけるサービス経験の感情的要因 - 感情種類による影響の探索的・実証的研究 -
(日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022 2022)
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聴衆認知による顧客経験の形成と変容 - Saying-Is-Believing効果のアプローチから -
(日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2022 2022)
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How Word-of-Mouth Shapes Sharers' Brand Commitment
(China Marketing International Conference 2022 2022)
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Education (1):
- 2011 - 2016 Hiroshima University Graduate School of Social Sciences
Professional career (1):
- Doctor of Management (Hiroshima University)
Work history (4):
- 2021/04 - 現在 Kanazawa University Institute of Human and Social Sciences Faculty of Economics and Management
- 2017/04 - 2021/03 Okayama University of Science
- 2016/04 - 2017/03 Hiroshima University Graduate School of Social Sciences
- 2014/04 - 2017/03 Okayama University of Science Faculty of Informatics Department of Socio-Information
Committee career (3):
- 2023/08 - 現在 アジア市場経済学会 事務局長
- 2022/08 - 現在 サービス学会 査読委員
- 2021 - 現在 アジア市場経済学会 国際交流委員
Awards (3):
- 2023/09 - The 8th International Conference on Serviceology ISSIP ICServ 2023 Prospective Research Award Defining Memorable Service Experience - Understanding the Dynamic Customer Experience from the Perspective of Experience Memorability
- 2022/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会オーラルセッション2022 / ベストオーラルペーパー賞 CVID-19におけるサービス経験の感情的要因ー感情種類による影響の探索的・実証的研究
- 2021/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会オーラルセッション2021 / ベストオーラルペーパー賞 情報信託に対する消費者の認知・受容と制度的課題 -企業との価値共創経験に着目して
Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会
, サービス学会
, アジア市場経済学会
, 日本消費経済学会
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