Rchr
J-GLOBAL ID:201901013054055587   Update date: Sep. 03, 2022

Thai Quynh Chi Dang

Thai Quynh Chi Dang
Affiliation and department:
Job title: 教員
Research field  (2): Linguistics ,  Japanese language education
Research keywords  (6): 協働学習 ,  ベトナム語・日本語 対照研究 ,  読解 ,  視点表現 ,  視点 ,  ベトナム人日本語学習者
Papers (10):
  • Comparison between the use of passive voice and the viewpoint in the Vietnamese original literary and its Japanese translation. 2022
  • 近藤彩, 桑原和, Nguyen Thi Huong Tra, Dang Thai, Quynh Chi, 池田玲子. 活動型ビジネス日本語教育への展開と課題 -ベトナム人教師研修の観点から-. 専門日本語教育学会. 2021. 23. 91-98
  • Research on the inclination of using "subject expressing viewpoint" of Vietnamese as Japanese learners when applying different subjects to tell stories. Journal of Inquiry into Languages and Culture. 2021. 2. 125-137
  • ダンタイ クインチー. ストーリー描写における中級日本語学習者の視点表現の使用-「ストーリーテリング課題」と「ストーリライティング課題」の比較. 日本語学習コーパス「I-JAS」完成記念シンポジウム 予稿集. 2020. 143-148
  • Dang Thai, Quynh Chi. Changes in the Use of Viewpoint Expressions in Storytelling of Vietnamese Japanese Learners Depending on the Designation of Viewpoint Dang Thai Quynh Chi. 2020. 11. 105-121
more...
Books (3):
  • 現代の日本を知る-日本国家概況-
    フエ大学出版社 2022
  • 文脈情報を用いた文章理解過程の実証的研究 学習者の母語から捉えた日本語理解の姿
    2020
  • 日本語教師のための実践・読解指導
    くろしお出版 2019
Lectures and oral presentations  (4):
  • ベトナム大学での協働による「作文」 オンライン授業の試み
    (韓国教育学会 2021)
  • ストーリー描写における中級日本語学習者の視点表現の使用-「ストーリーテリング課題」と「ストーリライティング課題」の比較
    (日本語学習コーパス「I-JAS」完成記念シンポジウム 2020)
  • 中級日本語学習者の視点は母語によって異なるか-I-JASのストーリーテリングの分析から-
    (第182回NINJALサロン 2019)
  • ベトナム人日本語学習者の物語描写における場面の推移に伴う視点の変化
    (一橋日本語教育研究会 2017)
Professional career (1):
  • 博士 (一橋大学)
Work history (3):
  • 2010/10 - 現在 フエ大学外国語大学(ベトナム) 日本言語文化学部 講師
  • 2018/08 - 2020/02 National Institute for Japanese Language and Linguistics JSL Research Division
  • 2014/10 - 2017/03 ABKアジアセミナー ベトナム語講師
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page