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J-GLOBAL ID:201901013710251100   Update date: Jul. 01, 2024

MIN SEO SUNG

ソ ソンミン | MIN SEO SUNG
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (18): Global Mindset ,  Brand-Inspired Company ,  パーパス経営 ,  コーポレート・ストーリーテリング ,  企業ブランド・マネジメント ,  変革型リーダーシップ ,  老舗(長寿)企業の強い生命力 ,  Commercial Science ,  Global Brand ,  Brand Management ,  Small and medium-sized enterprises ,  Brand ,  Marketing ,  Global Marketing ,  Branding ,  Marketing-Driven Innovation ,  CEO Brand ,  Internal Branding
Papers (25):
  • Seo Sung Min, Lee Miseon. A Study on Facilitating Factors in OLBA Healthcare Holdings’s Strategic Internal Branding as Seen from its 100-Year History of Trust. Economic and Business Review. 2023. 31. 1. 39-51
  • Seo Sung Min, Lee Miseon. A Study on the Continuation Factor of Long-established Companies From the Perspective of Strategic Internal Branding. Economic and Business Review. 2023. 30. 2. 24-36
  • Seo Sung Min, Lee Miseon. A Case Study on Strategic Internal Branding Utilizing Corporate Stories. Economic and Business Review. 2022. 30. 1. 57-69
  • Seo Sung Min, Lee Miseon. The Strategic Component Corporate Story and The Competitive Advantage of Corporate Storytelling. Economic and Business Review. 2022. 29. 2. 36-48
  • Seo Sung Min, Lee Miseon. A Study on the Facilitating Factors in the Implementation of Strategic Internal Branding Utilizing ICT in the With-Corona Era : Focusing on Social Capital. Economic and Business Review. 2021. 29. 1. 9-19
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Books (7):
  • 第一線で活躍する研究者×実践者×コンサルタントが教える『超実践的 マーケティング・ブランディングの 教科書』
    ビジネス実用社 2024 ISBN:9784910911137
  • Strategy of the Weak Brand : The Theory and Practice of Internal Branding
    Minerva Shobo Head Office 2022
  • Brand building method that makes employees serious
    2015
  • Handbook of Brand Strategy
    2014
  • 『中小企業にも適用可能なインターナル・ブランディングの戦略的取組事例&韓国企業の成功事例から読み解くグローバル・マーケティング戦略』
    東洋出版 2014
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Lectures and oral presentations  (10):
  • 「ブランド創発型企業を構築するための戦略的インターナル・ブランディング(インターナル・コミュニケーション)に関する研究-中小企業の視点に着目して」
    (『国際ビジネスコミュニケーション学会第78大会』 2018)
  • 「新興国市場におけるサムスン電子のグローバル・マインドセット構築戦略-「地域専門家制度」がもたらしたグローバル競争力に着目して」
    (『社会人文学会 第14回大会』 2016)
  • 「サムスン電子の新興国市場戦略- 地域専門家制度がもたらした競争優位性に着目して」
    (『国際ビジネスコミュニケーション学会第96回関東支部会』 2015)
  • 「中小企業にも適用可能なブランド創発型企業を創るためのインターナル・ブランディングの重要性とその戦略的取り組み事例」
    (『第1回チームブランディング研究会』 2013)
  • 「アジア新興国市場における韓国企業のグローバル・マーケティング戦略-現地適合化戦略の先にある新興国ボリュームゾーン・マーケティング戦略に着目して」
    (『日本流通学会関東甲信越部会』 2013)
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Education (2):
  • 2004 - 2010 Chuo University
  • 2002 - 2004 Chuo University
Professional career (1):
  • 商学博士 (中央大学)
Work history (6):
  • 2024/04 - 現在 Tokoha University Faculty of Business Administration
  • 2015/04 - 現在 Nagoya Keizai University Faculty of Business Administration
  • 2014/04 - 現在 一般財団法人 ブランド・マネージャー認定協会 アドバイザー
  • 2015/04 - 2018/03 Chuo University The Institute of Business Research
  • 2013/04 - 2018/03 Shizuoka Sangyo University Shizuoka Sangyo University
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Committee career (1):
  • 2015/04 - 2016/03 中部経済連合会 「Next30産学フォーラム」コアメンバー
Association Membership(s) (5):
社会人文学会 ,  国際ビジネス・コミュニケーション学会 ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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