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J-GLOBAL ID:201901013710251100
Update date: May. 30, 2025
MIN SEO SUNG
ソ ソンミン | MIN SEO SUNG
Affiliation and department:
Research field (1):
Commerce
Research keywords (21):
The process of creating a virtuous cycle of serendipity
, Serendipity Mindset
, Serendipity
, Global Mindset
, Brand-Inspired Company
, パーパス経営
, コーポレート・ストーリーテリング
, 企業ブランド・マネジメント
, 変革型リーダーシップ
, 老舗(長寿)企業の強い生命力
, Commercial Science
, Global Brand
, Brand Management
, Small and medium-sized enterprises
, Brand
, Marketing
, Global Marketing
, Branding
, Marketing-Driven Innovation
, CEO Brand
, Internal Branding
Papers (26):
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Seo Sung Min, Lee Miseon. A Case Study on the Initiatives of the OLBA Group that have a Positive Impact on the Realization of Purpose Management : Focusing on the 4-Panel Comics in the Company Newsletters as A Strategic Internal Branding Tool. 2024. 32. 1. 32-48
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Seo Sung Min, Lee Miseon. A Study on Facilitating Factors in OLBA Healthcare Holdings’s Strategic Internal Branding as Seen from its 100-Year History of Trust. Economic and Business Review. 2023. 31. 1. 39-51
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Seo Sung Min, Lee Miseon. A Study on the Continuation Factor of Long-established Companies From the Perspective of Strategic Internal Branding. Economic and Business Review. 2023. 30. 2. 24-36
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Seo Sung Min, Lee Miseon. A Case Study on Strategic Internal Branding Utilizing Corporate Stories. Economic and Business Review. 2022. 30. 1. 57-69
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Seo Sung Min, Lee Miseon. The Strategic Component Corporate Story and The Competitive Advantage of Corporate Storytelling. Economic and Business Review. 2022. 29. 2. 36-48
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Books (7):
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第一線で活躍する研究者×実践者×コンサルタントが教える『超実践的 マーケティング・ブランディングの 教科書』
ビジネス実用社 2024 ISBN:9784910911137
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Strategy of the Weak Brand : The Theory and Practice of Internal Branding
Minerva Shobo Head Office 2022
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Brand building method that makes employees serious
2015
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Handbook of Brand Strategy
2014
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『中小企業にも適用可能なインターナル・ブランディングの戦略的取組事例&韓国企業の成功事例から読み解くグローバル・マーケティング戦略』
東洋出版 2014
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Lectures and oral presentations (10):
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「ブランド創発型企業を構築するための戦略的インターナル・ブランディング(インターナル・コミュニケーション)に関する研究-中小企業の視点に着目して」
(『国際ビジネスコミュニケーション学会第78大会』 2018)
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「新興国市場におけるサムスン電子のグローバル・マインドセット構築戦略-「地域専門家制度」がもたらしたグローバル競争力に着目して」
(『社会人文学会 第14回大会』 2016)
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「サムスン電子の新興国市場戦略- 地域専門家制度がもたらした競争優位性に着目して」
(『国際ビジネスコミュニケーション学会第96回関東支部会』 2015)
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「中小企業にも適用可能なブランド創発型企業を創るためのインターナル・ブランディングの重要性とその戦略的取り組み事例」
(『第1回チームブランディング研究会』 2013)
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「アジア新興国市場における韓国企業のグローバル・マーケティング戦略-現地適合化戦略の先にある新興国ボリュームゾーン・マーケティング戦略に着目して」
(『日本流通学会関東甲信越部会』 2013)
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Education (2):
- 2004 - 2010 Chuo University
- 2002 - 2004 Chuo University
Professional career (1):
Work history (6):
Committee career (1):
- 2015/04 - 2016/03 中部経済連合会 「Next30産学フォーラム」コアメンバー
Association Membership(s) (5):
社会人文学会
, 国際ビジネス・コミュニケーション学会
, THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
, Japan Marketing Academy
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