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J-GLOBAL ID:201901013710251100   Update date: Mar. 20, 2021

MIN SEO SUNG

ソ ソンミン | MIN SEO SUNG
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (11): Brand Management ,  Commercial Science ,  Global Brand ,  Internal Branding ,  CEO Brand ,  Global Marketing ,  Branding ,  Innovation ,  Marketing ,  Brand ,  Small and medium-sized enterprises
Papers (20):
  • Seo Sung Min;Lee Miseon. A Consideration about the Impact of CEO Brands on Innovation and Strategic Internal Branding:Focusing on Case Study of Honda Plus. Economic and Business Review. 2020. 28. 1. 18-28
  • SEO Sung Min, LEE Mi seon. A Study on Omnipresent Process of Strategic Internal Branding in Promoting Organizational Transformation:Focusing on Kotter’s 8-Step Process. Economic and Business Review. 2020. 27. 2. 23-34
  • Seo Sung Min, Lee Mi Seon. A Study on Strategic Initiatives to Overcome Obstacles to Nakajimadaishodo’s Branding and Internal Branding Strategy Execution:Focusing on the Development Process of Five Corporate Competitiveness. Economic and Business Review. 2019. 27. 1. 9-22
  • Seo Sung Min, Lee Mi Seon. A Study of Strategic Internal Branding for Developing and Enhancing Brand-Inspired Company:By focusing on the point of view of Small and Medium-sized Enterprises(SMEs). The Journal of International Business Communication. 2019. 第78号. 89-96
  • Seo Sung Min, Lee Mi Seon. A Study on Execution Task of Branding Strategy of SMEs and Its Solution:Focusing on the case study of General Foundation Corporation Association for the Certification of Brand ManagersJapan. Economic and Business Review. 2019. 第26巻. 第2号. 29-41
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Books (5):
  • 『社員をホンキにさせるブランド構築法』
    同文館出版 2015
  • 『ブランド戦略全書(Handbook of Brand Strategy)』
    有斐閣 2014
  • 『中小企業にも適用可能なインターナル・ブランディングの戦略的取組事例&韓国企業の成功事例から読み解くグローバル・マーケティング戦略』
    東洋出版 2014
  • 『国家ブランディング-その概念・論点・実践-』
    中央大学出版部 2014
  • 『企業ブランド・マネジメント戦略-CEO・企業・製品間のブランド価値創造のリンケージ-』
    創成社 2010
Lectures and oral presentations  (10):
  • 「ブランド創発型企業を構築するための戦略的インターナル・ブランディング(インターナル・コミュニケーション)に関する研究-中小企業の視点に着目して」
    (『国際ビジネスコミュニケーション学会第78大会』 2018)
  • 「新興国市場におけるサムスン電子のグローバル・マインドセット構築戦略-「地域専門家制度」がもたらしたグローバル競争力に着目して」
    (『社会人文学会 第14回大会』 2016)
  • 「サムスン電子の新興国市場戦略- 地域専門家制度がもたらした競争優位性に着目して」
    (『国際ビジネスコミュニケーション学会第96回関東支部会』 2015)
  • 「中小企業にも適用可能なブランド創発型企業を創るためのインターナル・ブランディングの重要性とその戦略的取り組み事例」
    (『第1回チームブランディング研究会』 2013)
  • 「アジア新興国市場における韓国企業のグローバル・マーケティング戦略-現地適合化戦略の先にある新興国ボリュームゾーン・マーケティング戦略に着目して」
    (『日本流通学会関東甲信越部会』 2013)
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Education (2):
  • 2004 - 2010 Chuo University
  • 2002 - 2004 Chuo University
Professional career (1):
  • 商学博士 (中央大学)
Work history (6):
  • 2015/04 - 現在 Nagoya Keizai University Faculty of Business Administration
  • 2014/04 - 現在 株式会社ラヴォックス チーフ・ブランディング・オフィサー
  • 2014/04 - 現在 一般財団法人 ブランド・マネージャー認定協会 アドバイザー
  • 2015/04 - 2018/03 Chuo University The Institute of Business Research
  • 2013/04 - 2018/03 Shizuoka Sangyo University Shizuoka Sangyo University
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Committee career (1):
  • 2015/04 - 2016/03 中部経済連合会 「Next30産学フォーラム」コアメンバー
Association Membership(s) (5):
社会人文学会 ,  国際ビジネス・コミュニケーション学会 ,  THE ACADEMIC ASSOCIATION FOR ORGANIZATIONAL SCIENCE ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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