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J-GLOBAL ID:201901017185080744   Update date: Nov. 26, 2024

Iwata Akira

イワタ アキラ | Iwata Akira
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2025 Vocabulary Instruction with Distributed Learning and Testing Effect
  • 2018 - 2022 基盤研究 (C) 第二言語習得研究に基づく効果的な多読プログラムモデルの開発
  • 2007 - 2008 松下教育研究財団助成(現パナソニック教育研究財団・研究課題名:チャンキングを用いた英語リーディングのための英文法e-learning 教材の活用と実践
Papers (27):
  • Akira Iwata, Kohei Kanayama, Kiwamu Kasahara. Effects of pair work and individual work on paired-associate vocabulary learning in an EFL context. International Journal of Applied Linguistics. 2024
  • Kohei Kanayama, Akira Iwata, Kiwamu Kasahara. Effects of random selection tests on second language vocabulary learning: a comparison with cumulative tests. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching. 2023
  • Akira Iwata. An Extensive Reading Program as an Educational Intervention in an EFL Classroom. Reading in a Foreign Language. 2022. 34. 2. 208-231
  • Akira Iwata. The Effectiveness of Extensive Reading (ER) on the Development of EFL Learners’ Sight Vocabulary Size and Reading Fluency. The Reading Matrix: An International Online Journal. 2022. 22. 2. 74-91
  • How Can Cumulative Tests Be Applicable to Effective L2 Vocabulary Instruction?. Annual Review of English Language Education in Japan. 2022. 33. 1-16
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MISC (7):
  • 岩田 哲. どの学校でもできる教科書を使った四技能統合型授業:Readingから発展する活動. ELEC通信(オンライン) https://www.elec.or.jp/teacher/communication/criticism/iwata_ronko.html. 2023
  • 岩田 哲. ELEC賞と私:英語教師として自分にできること. ELEC通信(オンライン)https://www.elec.or.jp/teacher/communication/essay/essay_iwata.html. 2022
  • 岩田 哲. 平成24年度北海道・アルバータ州高校生交換留学促進事業報告. 平成24年度北海道・アルバータ州高校生交換留学促進事業報告書. 2012. 29-35
  • 岩田 哲. 実況中継~私の流儀~3. 日本教育新聞(コラム:7面). 2010
  • 岩田 哲. 実況中継~私の流儀~2. 日本教育新聞(コラム:7面). 2010
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Lectures and oral presentations  (32):
  • 中高における英語語彙指導の目標と指導を考える
    (全国英語教育学会第49回福岡研究大会「課題研究フォーラム」北海道英語教育学会 2024)
  • Does strategy instruction on identifying the main idea affect motivation and beliefs in EFL reading?
    (大学英語教育学会第63回(2024年度)国際大会 2024)
  • What aspect of motivation does an extensive reading program affect? - A case study of Japanese junior college students-
    (全国英語教育学会第48回香川研究大会 2023)
  • 教科書を使った効果的な高等学校4技能統合型授業の提案
    (2023年度ELEC夏期英語教育研修会 2023)
  • 意図的語彙学習におけるペア・ワークの効果-個別学習との比較から-
    (第55回日本言語テスト学会研究例会 2023)
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Education (1):
  • - 2005 University of Wollongong (M.Ed. in TESOL)
Professional career (1):
  • Master of Education (TESOL) (University of Wollongong)
Work history (8):
  • 2024/04 - 現在 Hokkai-Gakuen University Faculty of Humanities Professor
  • 2021/06 - 2024/03 Hokkaido Musashi Women's Junior College Department of English Language and Literature Professor
  • 2015/04 - 2021/05 Hokkaido Musashi Women's Junior College Department of English Language and Literature Associate Professor
  • 2010/04 - 2015/03 北海道小樽潮陵高等学校教諭
  • 2006/04 - 2010/03 北海道函館中部高等学校教諭
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Committee career (12):
  • 2023/04 - 現在 大学英語教育学会北海道支部 紀要査読委員
  • 2023/04 - 現在 大学英語教育学会北海道支部 事務局幹事(総務幹事)
  • 2023/04 - 現在 大学英語教育学会 総務委員
  • 2022/04 - 現在 全国英語教育学会 全国英語教育学会紀要査読委員
  • 2022/04 - 現在 全国英語教育学会 全国英語教育学会紀要編集委員
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Awards (2):
  • 2012/11 - 開隆堂出版社 第60回中村英語教育賞 受賞論文:The Generation Effect on English Vocabulary Learning in Japanese High School Classrooms: Does generating L2 sentences help students better retain target words than translating into L1?
  • 2010/02 - 財団法人英語教育協議会(ELEC) ELEC賞 受賞論文:Effects of Different Feedback on the Development of Writing Abilities among Japanese High School EFL Learners
Association Membership(s) (7):
British Association for Applied Linguistics (BAAL) ,  Asia TEFL ,  SOCIETY FOR INTERCULTURAL EDUCATION TRAINING AND RESEARCH ,  JAPAN ASSOCIATION FOR THE STUDY OF TEACHING ENGLISH ,  THE HOKKAIDO ENGLISH LANGUAGE EDUCATION SOCIETY ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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