Rchr
J-GLOBAL ID:201901017827591292   Update date: Aug. 21, 2024

Jeong Jisuk

Jeong Jisuk
Affiliation and department:
Research field  (2): Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (4): ことわざ ,  異文化コミュニケーション ,  韓国語教育 ,  比較ことわざ学
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2021 - 2024 朝鮮総督府『俚謡・俚諺及通俗的読物等調査』の朝鮮のことわざに関する研究
Papers (31):
  • 鄭芝淑. 日本統治時代の朝鮮語教科書の俚諺について. VERBA. 2023. 46. 26-39
  • 鄭芝淑. 韓国語の統一授業についての報告. 鹿児島大学総合教育機構紀要. 2021. 4. 117-126
  • 鄭芝淑. 丁若鏞の漢訳朝鮮ことわざ. ことわざ. 2021. 9. 17-30
  • 鄭芝淑. 日本語と韓国語の四字熟語の比較に関する新しい試み. ことわざ文化学研究. 2019. 2. 17-33
  • 鄭 芝淑. 韓国語の複合形容詞. Verba 鹿児島大学言語文化論集. 2019. 42. 68-79
more...
Books (9):
  • 世界ことわざ比較辞典
    岩波書店 2020
  • ミニマムで学ぶ韓国語のことわざ
    クレス出版 2017
  • 韓国語の基礎II
    朝日出版社 2017
  • 韓国語の基礎I
    朝日出版社 2016
  • 幸福列車ー幸せを問いなおす旅ー
    人間の科学新社 2012
more...
Lectures and oral presentations  (36):
  • 奥山仙三編『語法会話朝鮮語大成』のことわざ
    (ことわざ学会2024年度5月例会 2024)
  • 朴斗星(パク・トゥソン)のことわざ
    (ことわざ学会大会ことわざフォーラム2023 2023)
  • 世界のことわざ、その共有性と固有性ー日韓のことわざの比較の観点から-
    (日本ことわざ文化学会第14回大会 2023)
  • ドラマのサブタイトルに使われることわざ
    (ことわざ学会2023年度5月例会 2023)
  • 日本統治時代の朝鮮語教科書の俚諺について
    (ことわざ学会大会ことわざフォーラム2022 2022)
more...
Education (2):
  • 2001 - 2005 Nagoya University Graduate School of Languages and Cultures Multicultural Studies
  • 1998 - 2000 韓国外国語大学 大学院日本語学科修士課程
Professional career (2):
  • 博士 (名古屋大学)
  • 修士 (韓国外国語大学)
Work history (11):
  • 2017/04 - 現在 Kagoshima University
  • 2016/04 - 2017/03 Kagoshima University
  • 2014/04 - 2016/03 Kwansei Gakuin University Language Center
  • 2010/09 - 2014/03 Chukyo University School of International Liberal Studies
  • 2010/04 - 2014/03 Aichi Shukutoku University Division of Foreign Language Education
Show all
Committee career (1):
  • 2007/09 - 現在 ことわざ学会 理事
Awards (2):
  • 2019/03 - 鹿児島大学 第1回ベストティーチャー最優秀賞
  • 2017/11 - ことわざ学会 第1回ことわざ研究奨励賞
Association Membership(s) (4):
日本ことわざ文化学会 ,  ことわざ学会 ,  国際韓国語教育学会 ,  韓国日語日文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page