Rchr
J-GLOBAL ID:201901017921148645   Update date: Jan. 07, 2021

MIZUNO Kumpei

MIZUNO Kumpei
Research field  (2): Social psychology ,  Educational psychology
Papers (16):
  • 水野君平, 柳岡開地. 中高生の「スクールカースト」と学校適応,顕在的・潜在的自尊心,仮想的有能感との関連の検討. パーソナリティ研究. 2020. 29. 3. 97-108
  • 水野君平, 唐音啓. 仲間関係研究における「スクールカースト」の位置づけと展望. 心理学評論. 2020. 62
  • Ong, M, Y. L, Ho, C, K. L, Kawata, M, Takahashi, M, Mizuno, K. Understanding of base-10 concept and its application: a cross-cultural comparison between Japan and Singapore. International Journal of Early Years Education. 2020. 1-15
  • 水野 君平, 日高 茂暢. What Kinds of Classroom Environments Affect Relations Between Inter-Peer-Group Status and Subjective School Adjustment? Role of Two Types of Classroom Climate and Classroom Status Hierarchies. The Japanese journal of educational psychology. 2019. 67. 1. 1-11
  • Mizuno Kumpei, Kato Hiromichi, Ota Masayoshi. Investigation into the relationships between Inter-peer group status and victimization/bullying among Japanese middle school students. 対人社会心理学研究. 2019. 19. 14-21
more...
MISC (3):
Books (2):
  • 発達心理学・再入門-ブレークスルーを生んだ14の研究
    2017
  • 子どもの成長を支える発達教育相談(第4版)
Education (3):
  • 2016 - 2019 北海道大学大学院
  • 2014 - 2016 北海道大学大学院
  • 2010 - 2014 Hokkaido University
Professional career (2):
  • 修士(教育学) (北海道大学)
  • 博士(教育学) (北海道大学)
Work history (3):
  • 2019/11 - 現在 Hokkaido University Center for Environmental and Health Sciences
  • 2019/11 - 2020/03 De Montfort university Academic visitor
  • 2019/07 - 2019/10 Hokkaido University Center for Environmental and Health Sciences
Committee career (1):
  • 2019/05 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 経常的研究交流委員会 委員
Awards (1):
  • 2018/08 - 日本パーソナリティ心理学会 優秀発表賞
Association Membership(s) (5):
JAPANESE SCHOOL PSYCHOLOGY ASSOCIATION ,  JAPANESE RESEARCH ASSOCIATION OF PSYCHOLOGICAL SCIENCE ,  JAPAN SOCIETY OF PERSONALITY PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page