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J-GLOBAL ID:201901018005518077   Update date: Mar. 17, 2021

Koji Watanabe

ワタナベ コウジ | Koji Watanabe
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): https://micedurisuka.wixsite.com/risuka
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (5): 項目反応理論 ,  理数科学力 ,  TIMSS ,  PISA ,  大規模教育調査
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2020 - 2024 開発途上国における基本的な計算能力の育成に向けた包括的な数学教育開発研究
  • 2019 - 2023 Study on Measuring Continuous Achievement in Developing Countries Based on Test Theory
  • 2019 - 2022 Teachers' Influences on the Formations of Students' Values in Mathematics Education
  • 2018 - 2021 Statistics Education to consider the lifelong learning
  • 2016 - 2018 Study on mathematics and science achievement in developing countries by analyzing large-scale assessment
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Papers (22):
  • Nakawa, N, Kusaka, S, Kosaka, M, Watanabe, K, Baba, T. Primary School Children's Counting and Number Composition Processes from Two Pilot Studies in Urban School in Zambia. African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education. 2020. 24. 3. 361-374
  • Matsuo, N, Nakawa, N, Watanabe, K. Understanding Length, Area, and Volume Measurement: an Assessment of Japanese Preschoolers. Proceedings of the 44rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. 2020. Interim Volume. 368-376
  • 渡邊耕二. 日本の生徒が持つPISA数学的リテラシーの特徴の変化に関する研究-「不確実性とデータ」領域に注目したPISA2003とPISA2012およびPISA2015の分析から-. 全国数学教育学会誌『数学教育学研究』. 2020. 26. 1. 1-12
  • 木根主税, 添田佳伸, 渡邊耕二. 数学教育における生徒の価値観形成に及ぼす教師の影響に関する研究(1)-国際比較調査「第三の波」質問紙WIFItooを用いた宮崎県データ分析-. 全国数学教育学会誌『数学教育学研究』. 2020. 26. 1. 43-58
  • Baba, T, Nakawa, N, Nkhata, B, Mungalu, A, Mudenda, B, Kaabo, E, Kosaka, M, Kusaka, S, Mambwe, B, Nkharamo, C. J, et al. The development of a numeracy assessment instrument and its application to primary schools in Zambia. Zambia Teacher Education Journal. 2019. 5. 2. 72-92
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Books (4):
  • 算数教育の基礎がわかる本
    学術図書出版社 2019
  • 新しい数学教育の理論と実践
    ミネルヴァ書房 2019
  • 新訂算数科教育の研究と実践
    日本教育研究センター 2019
  • 数学的思考:人間の心と学び
    共立出版 2016
Education (4):
  • 2010 - 2014 Hiroshima University Division of Educational Development and Cultural and Regional Studies
  • 2008 - 2010 Hiroshima University Division of Educational Development and Cultural and Regional Studies
  • 2003 - 2005 Shimane University
  • 1999 - 2003 Shimane University
Professional career (1):
  • 博士(学術) (広島大学)
Work history (5):
  • 2019/04 - 現在 Miyazaki International College School of Education
  • 2016/04 - 2019/03 Miyazaki International College School of Education
  • 2014/04 - 2016/03 Miyazaki International College School of Education
  • 2012/04 - 2014/03 日本学術振興会 特別研究員(DC2)
  • 2005/11 - 2007/11 青年海外協力隊 エクアドル共和国キト市役所教育課 数学教師
Awards (2):
  • 2017/07 - 宮崎国際大学 教育学部ベストティーチャー賞
  • 2012/06 - 広島大学 エクセレント・スチューデント・スカラシップ成績優秀者学生
Association Membership(s) (8):
THE BEHAVIORMETRIC SOCIETY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL SOCIOLOGY ,  日本テスト学会 ,  THE JAPAN SOCIETY FOR INTERNATIONAL DEVELOPMENT ,  JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY OF MATHEMATICAL EDUCATION ,  JAPAN ACADEMIC SOCIETY OF MATHEMATICS EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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