Rchr
J-GLOBAL ID:201901018189749904   Update date: Jun. 09, 2020

Yoshikawa Tadashi

ヨシカワ タダシ | Yoshikawa Tadashi
Affiliation and department:
Research field  (3): Primary/secondary education and curricula ,  Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics ,  Science education
Papers (40):
  • 吉川直志, 伊藤萌子, 岡部由佳, 吉岡佳波, 上尾彩夏. 小学校理科のものづくりコンテンツ系統図. 名古屋女子大学紀要 家政・自然編 人文・社会編. 2019. 65. 1-11
  • 吉川直志, 磯村梨奈, 尾崎真帆, 沖柚希, 向井風夏. 小学校理科の主体的学びによる理解方法としての擬人化体感学習. 名古屋女子大学紀要 家政・自然編 人文・社会編. 2018. 64. 9-19
  • 渋谷寿, 吉川直志. 幼稚園児・小学校児童を対象とした玩具づくりワークショップ実践研究-「造形表現」と「理科の見方・考え方」の教育方法論の検討-. 名古屋女子大学紀要 家政・自然編 人文・社会編. 2018. 64. 149-162
  • 吉川 直志, 岡 愛由美. Study of the Teaching Materials for Elementary School Science, Using the Balancing Toy for an Understanding Swinging Cycle of Pendulums. 名古屋女子大学紀要. 家政・自然編, 人文・社会編. 2017. 63. 7-14
  • 吉川 直志, 大西 菜々, 河合 桃子. How to Use the Physical Feeling Study by the Personification to Understand the Phenomenon in the World of Invisible Particles. 名古屋女子大学紀要. 家政・自然編, 人文・社会編. 2016. 62. 15-24
more...
MISC (35):
  • 吉川直志, 宮部彩. Examination of the Method of learning How the Moon looks and the Sun in Elementary school by University Students. 日本科学教育学会研究会研究報告(Web). 2019. 33. 8. 17-22(J-STAGE)
  • 吉川直志, 沖柚希, 尾崎真帆. Understanding of Electric Circuits By using the Physical Feeling Study by the Personification. 日本科学教育学会研究会研究報告(Web). 2018. 32. 10. 1-6(J-STAGE)
  • 吉川直志, 石川愛, 加藤沙綾夏, 竹村美香. How to understand the world of invisible particles. 日本科学教育学会研究会研究報告(Web). 2018. 28. 8. 5-8(J-STAGE)
  • 渋谷寿, 吉川直志. 幼稚園児・小学校児童を対象とした玩具づくりワークショップ実践研究-物理的解析を組み込んだものづくり教育方法論の検討 1-. 名古屋女子大学紀要 家政・自然編 人文・社会編. 2017. 63. 251-264
  • 渋谷 寿, 吉川 直志. A Practical Study on the Toy-making Workshop for Kindergarten and Elementary School Children : Consideration of the Manufacturing Education Methodology Incorporating Physics Analysis(1). 名古屋女子大学紀要. 家政・自然編, 人文・社会編. 2017. 63. 251-264
more...
Association Membership(s) (5):
ASSOCIATION FOR CHILDREN'S ENVIRONMENT ,  THE PHYSICS EDUCATION SOCIETY OF JAPAN ,  THE PHYSICAL SOCIETY OF JAPAN ,  JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION ,  SOCIETY OF JAPAN SCIENCE TEACHING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page