Rchr
J-GLOBAL ID:201901018388788412
Update date: Apr. 24, 2024
Kadota Keisuke
カドタ ケイスケ | Kadota Keisuke
Affiliation and department:
Job title:
Assistant Professor (non-tenure-track)
Research field (1):
Cognitive sciences
Research keywords (2):
マルチモダリティ
, 相互行為
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2022 - 2025 .
- 2023 - 2024 認知症高齢者とのソーシャルワーク面談における面談技法の研究
- 2021 - 2023 A study on sender/receiver selection in ordinary manual object-transfer from a conversation analytic approach
- 2020 - 2021 物の手渡しはいかに達成されるのか? -物へのアクセシビリティに着目した微視的分析
Papers (5):
-
Keisuke Kadota, Kazuhiro Uchida, Atsushi Yamamoto, Ryosaku Makino, Hiroko Kase. Dealing with progressivity troubles in interviews between social workers and persons with dementia. 2025. 印刷中
-
Organizations of Interaction Preceding Handing Over: Sharing of and Using Accessibilities to Environmental Resources. 2022
-
山本 敦, 牧野 遼作, 門田 圭祐, 古山 宣洋. ピアノレッスンにおいて指導の焦点となる演奏音への指さし -記号論的領野に着目した身体的実践へのアプローチ. 質的心理学研究. 2021. 20. 臨時特集. S132-S139
-
Keisuke Kadota, Atsushi Yamamoto, Ryosaku Makino, Nobuhiro Furuyama. How do conversational participants refer to an occluded object with pointing gesture? -Sharing of spatial layout to establish joint attention. Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society. 2021. 28. 1. 84-107
-
Keisuke Kadota, Ryosaku Makino, Nobuhiro Furuyama. Eliciting a passing-behavior by displaying limited access to an object: A detailed analysis of human interaction in passing an object. Japanese Journal of Qualitative Psychology. 2020. 19. 26-45
MISC (2):
-
Keisuke Kadota. Introduction to studies on the recruitment of assistance in face-to-face interaction. Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society. 2020. 27. 1. 69-75
-
花田 里欧子, 入野 俊夫, 古山 宣洋, 井上 雅史, 門田 圭祐. 臨床心理面接における「傾聴」の再考に向けた時系列連続評価アプローチの提案. 東京女子大学心理臨床センター紀要. 2019. 9. 41-62
Lectures and oral presentations (18):
-
日本語指示詞の選択に指示対象までの距離と聞き手の位置が及ぼす影響
(第48回社会言語科学会研究大会 2024)
-
アドレス行動のアノテーション
(日本語用論学会第26回大会 2023)
-
アドレス手段とアドレス先の複層的アノテーション:発話のアドレスの体系的記述に向けて
(ことば・認知・インタラクション11 2023)
-
手渡しにおけるアクセシビリティの利用 -手渡される物と受け取り手へのアクセシビリティに注目して-
(日本認知科学会第39回大会 2022)
-
複合的活動の組織化における関与配分の再考:科学教室を例に
(第46回社会言語科学会研究大会 2022)
more...
Education (3):
- 2019 - 2022 Waseda University
- 2017 - 2019 Waseda University
- 2014 - 2017 Waseda University School of Human Sciences
Professional career (1):
- Doctor of Human Sciences (Waseda University)
Work history (10):
- 2023/04 - 現在 Waseda University Faculty of Human Sciences
- 2022/04 - 現在 国立病院機構 西埼玉中央病院附属看護学校 看護学科 非常勤講師
- 2022/04 - 現在 国立障害者リハビリテーションセンター 学院 非常勤講師
- 2022/04 - 2023/03 Japan Society for the Promotion of Science
- 2019/07 - 2022/07 早稲田文化館 日本語教師養成講座 非常勤講師
- 2015/04 - 2022/07 Waseda University
- 2021/04 - 2022/03 Japan Society for the Promotion of Science
- 2018/08 - 2022/03 Waseda University
- 2017/08 - 2021/08 Chiba University
- 2020/04 - 2021/03 Waseda University
Show all
Awards (1):
Association Membership(s) (3):
JAPANESE ASSOCIATION OF QUALITATIVE PSYCHOLOGY
, JAPANESE ASSOCIATION OF THE SOCIOLINGUISTIC SCIENCES
, JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY
Return to Previous Page