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J-GLOBAL ID:201901020549737834   Update date: Aug. 26, 2024

Oyama Ren

オオヤマ レン | Oyama Ren
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (2): Foreign language education ,  Foreign language education
Research keywords  (1): Classroom SLA, English Language Pedagogy
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2022 - 2024 The effects of pragmatic instruction on the linguistic development and affective aspects in Japanese EFL learners
Papers (7):
  • Ren Oyama. Exploring Japanese university students’ repertoire of polite request expressions, affect, and well-being in language learning. TELES Journal (東北英語教育学会研究紀要). 2024. 44. 1-15
  • Ren Oyama. Exploring the relationships between enjoyment, self-efficacy, engagement, and vocabulary learning in Japanese learners of English. The Journal of Asia TEFL. 2022. 19. 4. 1163-1180
  • Ren Oyama. Enjoyment, emotional Intelligence, and strategy use in Japanese university students: A longitudinal study in a distance-learning course. Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE). 2022. 33. 17-32
  • Ren Oyama. The effects of affective input enhancement on second language development in Japanese university students. The Journal of Asia TEFL. 2020. 17. 1. 1-17
  • 大山廉. The relationship between self-repair and grammatical knowledge by Japanese Learners of English. TELES Journal (東北英語教育学会研究紀要). 2017. 37. 23-38
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MISC (2):
  • 松田万里, 大山廉. 東北学院榴ケ岡高等学校 学校設定科目「英語会話」の授業実践について. 英語教育硏究会報,. 2017. 52. 23-33
  • 大山廉. より効果的な「誤り訂正」と「明示的指導」を実践するための道標. GCD英語通信,. 2015. 56. 22
Books (2):
  • 『第二言語習得研究の科学 第2巻 言語の指導』
    くろしお出版 2023 ISBN:9784874249376
  • 『コア・カリキュラム準拠 小学校英語教育の基礎知識』
    大修館書店 2018 ISBN:9784469246186
Lectures and oral presentations  (12):
  • 丁寧な依頼に関するロール・プレイ型タスクを用いたフォーカス・オン・フォーム指導が日本人大学生の依頼ストラテジーと仮定法過去の習得、情意的要因に与える効果
    (全国英語教育学会 第49回 福岡研究大会 2024)
  • 日本人英語学習者のポジティブな情意的要因を活かした指導の研究事例について
    (外国語教育メディア学会関西支部基礎理論研究部会 2024)
  • 仮定法の機能としての丁寧な依頼表現と仮定法の学習に対する情意、英語学習におけるウェルビーイング
    (全国英語教育学会 第48回香川研究大会 2023)
  • 遠隔英語授業における日本人大学生の楽しさとストラテジー使用、感情知能 -長期的データを用いた研究-
    (全国英語教育学会 第46回長野研究大会 2021)
  • インプット内容の情意処理が日本人大学生のテキスト理解と語彙、文法の学習に与える効果
    (第20回日本第二言語習得学会国際年次大会 (J-SLA2020) 2021)
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Education (3):
  • 2015 - 2020 Graduate School of Tohoku Gakuin University 文学研究科 Applied Linguistics and English Language Pedagogy
  • 2013 - 2015 Graduate School of Tohoku Gakuin University 文学研究科 英語英文学専攻 応用言語学・英語教育学専修
  • 2009 - 2013 東北学院大学 文学部 英文学科
Professional career (2):
  • 修士(文学) (東北学院大学大学院)
  • Ph.D. (Graduate School of Tohoku Gakuin University)
Work history (6):
  • 2024/04 - Ibaraki University
  • 2023/04 - 2024/03 茨城大学 全学教育機構 Lecturer
  • 2019/04 - 2023/03 Ibaraki University Institute for Liberal Arts Education Assistant Professor
  • 2018/04 - 2019/03 東北学院大学 非常勤講師
  • 2014/04 - 2019/03 東北学院榴ケ岡高等学校 非常勤講師
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Committee career (1):
  • 2023/08 - 現在 The Journal of Asia TEFL Reviewer
Association Membership(s) (5):
The Japan Second Language Association ,  大学英語教育学会 ,  Asia TEFL ,  全国英語教育学会 ,  東北英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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