Rchr
J-GLOBAL ID:201901020980025477   Update date: Sep. 23, 2024

URAGUCHI Manami

URAGUCHI Manami
Affiliation and department:
Research field  (1): Human geoscience
Research keywords  (2): yogo teacher , school nurse ,  school health
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2025 養護教諭の学校保健の推進にかかわる対処の特定と教育プログラムの開発
  • 2015 - 2016 養護教員の職務に関する研究 -職務への自律性に焦点を当てて-
Papers (7):
  • A report to Improve Practical Skills in School Health Nursing: Through Exercises related to Health Checkups at School. Bulletin of St. Luke’s International University. 2024. 10. 123-126
  • Development of Educational Models and Teaching Materials to Acquire Community Assessment Skills for Understanding Regional Characteristics: Educational Development Project Report (FY2022). Bulletin of St. Luke’s International University. 2024. 10. 144-149
  • 五十嵐 ゆかり, 青木 美紀子, 浦口 真奈美, 岡 美雪, 下田 佳奈. 多様な家族へのケアの探究をリードする教材の開発. 聖路加国際大学紀要. 2023. 9. 51-56
  • 浦口 真奈美. 本学看護学部看護学科教職課程における養護教諭専門科目の構成. 聖路加国際大学教育実践論集 = St. Luke's International University Educational Practice Repository. 2021. 1. 40-53
  • Practice of Continuous Support Exercises in an Area with Poor Living Cases. 2021. 7. 159-164
more...
Lectures and oral presentations  (18):
  • Literature Review: International Comparison of School Nurses' Job Descriptions
    (2024)
  • 大学生の月経に対するセルフケアとソーシャルサポートに関する調査
    (第12回日本公衆衛生看護学会学術集会 2024)
  • 令和5年度学校保健委員会「子どものメンタルヘルスについて」
    (主催:中央区立月島第二小学校 2023)
  • 養護教諭の職務上の工夫に関する基礎的研究
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • 成人の大麻に対する意識調査 ー意思決定に関わる要因に着目して-
    (日本看護倫理学会 第16回年次大会 2023)
more...
Professional career (2):
  • Master (counseling) (University of Tsukuba)
  • Doctor(counseling science) (University of Tsukuba)
Work history (2):
  • 2023/04 - 現在 St. Luke's International University St. Luke's International University
  • 2019/04 - 2023/03 St. Luke's International University St. Luke's International University
Awards (1):
  • 2023/05 - 聖路加国際大学 教員顕彰受賞 学校保健
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page