Rchr
J-GLOBAL ID:201901021172020880   Update date: Jun. 07, 2021

Isaji Tsunehisa

イサジ ツネヒサ | Isaji Tsunehisa
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2018 - 2022 The Effects of Critical Reading on Deep Reading Comprehension
  • 2013 - 2016 読解発問によるクリティカル・リーディング指導が英語学習者の説明文読解に及ぼす効果
  • 2005 - 2006 日本人高校生英語習者の英文読解ストラテジーの決定要因について
  • 2004 - 2005 英語リーディング熟達度テストにおける『総合問題』の妥当性の検証
Papers (40):
  • Tsunehisa ISAJI. Relationships Between the Critical Thinking and Reading Comprehension of EFL Learners. 2020. 第54号. 3-22
  • 伊佐地恒久. EFL学習者の批判的思考力と深い英文理解の関係. 言語文化学会論集. 2020. 第53号. 153-164
  • 伊佐地恒久. 発問のタイプと英語学習者の物語文の深い内容理解の関係. 言語文化学会論集. 2019. 52. 73-81
  • Does reading-aloud training facilitate the improvement of English stress-timed rhythm? A comparison between repeating and parallel reading. Annual Review of English Language Education in Japan. 2018. 29. 289-304
  • 伊佐地恒久. 読解発問が日本人英語学習者の物語文の深い理解に及ぼす効果. 言語文化学会論集. 2017. 48. 107-116
more...
Books (3):
  • 高校英語授業を知的にしたい!-内容理解・会話中心の授業を超えて-
    東京:研究社 2016
  • ことばのプリズム
    東京:彩流社 2014
  • 推論発問を取り入れた英語リーディング指導-深い読みを促す英語授業-
    東京:三省堂 2011
Education (1):
  • 2000 - 2002 University of Tsukuba
Professional career (2):
  • 修士 (筑波大学大学院)
  • 文学士 (南山大学)
Work history (1):
  • 2013/04/01 - 現在 Gifu Shotoku Gakuen University Faculty of Foreign Languages
Awards (1):
  • 2003/06 - 財団法人 日本英語検定協会 「英検」研究助成 研究部門 入賞(財政法人 日本英語検定協会)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page