Art
J-GLOBAL ID:201902212918991597   Reference number:19A2070626

Construction and Practice of Model Lecture by University Students in Freshman Seminar with Michael Faraday’s Textbook “The Chemical History of a Candle”

ファラデー「ロウソクの科学」を教科書とした学生による模擬授業の構築と実践
Author (3):
Material:
Volume: 22  Issue:Page: 1-4(J-STAGE)  Publication year: 2007 
JST Material Number: U1627A  ISSN: 1882-4684  Document type: Proceedings
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (5):
  • 1)玉虫文一他編、『岩波理化学辞典』、岩波書店、1979
  • 2)ファラデー著、矢島祐利訳、『ロウソクの科学』岩波書店、1977
  • 3)J.ジェイコブス他『先生のためのアイデアブック-協同学習の基本原則とテクニック』ナカニシヤ出版、2005
  • 4)片上宗二・田中耕治編著『学びの創造と学校の再生--教科の指導と学習の指導』ミネルヴァ書房、2002
  • 5)Wiggins,G.,Educative Assessment, Jossey-Bass Publishers,1998
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page