Art
J-GLOBAL ID:201902215844332025   Reference number:19A2740032

スマホ世代と大学図書館 情報リテラシー育成のための日常系ゲーム型SNS「Libardry app」-大学図書館の創造的/想像的な活用に向けて-

Author (5):
Material:
Volume: 113  Issue: 11  Page: 736-739  Publication year: Nov. 20, 2019 
JST Material Number: G0039A  ISSN: 0385-4000  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Library services 
Reference (6):
  • ベネッセ教育総合研究所 ′′第2回 大学生の学習・生活実態調査′′.ベネッセ教育総合教育研究所.2013-03,188p. https://berd.benesse.jp/koutou/research/detail1.php?id=3159,(参照2019-08-08)。
  • 入部明子.「高度情報化社会における国語科授業のための五箇条:「情報」を一次情報・二次情報・三次情報に分類する」,月刊国語教育研究,(566),日本国語教育学会,2019,pp.4-9.
  • Jenkins, Henry. Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. MIT Press,2009, 129p.
  • 三菱総合研究所.′′スマホゲームに関するアンケート調査(資料1参考)′′.第20回インターネット消費者取引連絡会,東京,2016-03-24,消費者庁,2016,47p. https://www.caa.go.jp/policies/policy/consumer_policy/policy_coordination/internet_committee/pdf/160324shiryo1-1.pdf,(参照2019-08-08)。
  • 日本図書館情報学会用語辞典編集委員会編.図書館情報学用語辞典,第4版.丸善,2013,284p.
more...

Return to Previous Page