Art
J-GLOBAL ID:201902221554173098   Reference number:19A1616321

Proposal and Practice of PBL Educational Program to Develop Teaching Materials in Technology Education Training

技術科教員養成における教材開発のためのPBL教育モデルの提案と実践
Author (3):
Material:
Volume: 61  Issue:Page: 1-8 (WEB ONLY)  Publication year: Mar. 31, 2019 
JST Material Number: U1520A  ISSN: 2434-6101  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=19A1616321&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=U1520A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Applied psychology  ,  Science and engineering education 
Reference (18):
  • 中学校学習指導要領,第8節技術・家庭[技術分野],2 内容 A (1998), http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/cs/1320081.htm (最終アクセス日:2019 年3 月11 日)
  • 中学校学習指導要領,第8節技術・家庭[技術分野],2 内容 A (2008), http://www.mext.go.jp/a_menu/shotou/new-cs/youryou/chu/gika.htm (最終アクセス日:2019年3月11日)
  • 中学校学習指導要領,第8節技術・家庭[技術分野],2 内容 A (2017), http://www.mext.go.jp/component/a_menu/education/micro_detail/__icsFiles/afieldfile/2018/05/07/1384661_5_4.pdf (最終アクセス日:2019年3月11日)
  • 伊藤貴啓・小野晃伸:教員養成大学における社会科教員としての資質能力の育成と社会科副読本の協同的作成:大学院生による地域教材開発力育成の試み,教科開発学論集 (2),pp.43-54 (2014)
  • 森本弘一:教材研究のあり方,物理教育,48 (2),pp.130-133 (2000)
more...
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page