Art
J-GLOBAL ID:201902225707061638   Reference number:19A2071632

An Analysis of Kindergarten Science Education Standard in the United States With a Focus on the Dimension of Practices in Next Generation Science Standards

米国の Kindergarten(5 歳段階)における科学教育の目標分析 -次世代科学スタンダードの Practices の観点を中心に-
Author (1):
Material:
Volume: 28  Issue:Page: 82-85(J-STAGE)  Publication year: 2018 
JST Material Number: U1627A  ISSN: 1882-4684  Document type: Proceedings
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (9):
  • 荒町菜々子,古屋光一:K-12 における科学教育のためのフレームワーク,日本科学教育学会年会論文集37,367-368,2013.\n
  • Bybee, R. W.: Translating the NGSS for Classroom Instruction, 2013.\n
  • 熊野善介:米国の科学技術ガバナンスのためのSTEM教育国家戦略と日本への示唆,日本科学教育学会年会論文集37,68-71,2013.\n
  • 文部科学省:指導計画の作成と保育の展開(平成25 年7 月改訂),2013.\n
  • National Center for Education Statistics: State Education Reforms, Table 5.3. Types of state and district requirements for kindergarten entrance and attendance, by state: 2012 , Web サイト http://nces.ed.gov/programs/statereform/tab5_3.asp(2014年3月20日最終取得.)\n
more...

Return to Previous Page