Art
J-GLOBAL ID:201902252922874485   Reference number:19A1695830

Development of School Forest and Transformation of Use of Forest in the Gakusei System Period

学制施行期における学校林の展開と林野利用の再編 武蔵国多摩郡堀之内村誨育学校を例として
Author (1):
Material:
Volume: 63  Issue:Page: 42-52(J-STAGE)  Publication year: 2017 
JST Material Number: U1628A  ISSN: 2424-2454  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Forestry in general  ,  Agriculture,forestry and fisheries in general 
Reference (82):
  • (1)先行研究でも述べられているが,学校林という用語に統一された定義があるわけではない。本稿は三俣の「学校林とは,学校が所有(保有)する森林,もしく学校が何らかの目的で使用・利用を行っている森林といえる」(三俣 学「入会林野に根づく学校林-歴史と現在」室田 武,三俣 学編『入会林野とコモンズ-持続可能な共有の森』日本評論社,2004年,163~190頁)という定義に則して分析を行っていくこととする。
  • (2)前掲(1)。
  • (3)奥山洋一郎「森林教育の場としての学校林活用の推進方策:市民団体との連携の検討」『林業経済研究』Vol.59(1)2013年,63~71頁。
  • (4)加藤衛拡「近代日本の青年組織による共同造林-埼玉県秩父郡名栗村「甲南智徳会」を事例として」井上 真編『コモンズ論の挑戦-新たな資源管理を求めて』新曜社,2008年,62~79頁。
  • (5)竹本太郎『学校林の研究-森と教育をめぐる共同関係の軌跡』農山漁村文化協会,2009年。
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page