Art
J-GLOBAL ID:201902259317720315   Reference number:19A0349493

Characteristics of Consumer’s Tea Consumption Behavior in a Tea Production Area of China: Questionnaire Survey in Xin yang City, Henan

中国茶産地における消費者の茶消費行動の特徴-河南省信陽市でのアンケート調査結果から-
Author (2):
Material:
Volume: 27  Issue:Page: 60-66  Publication year: Dec. 31, 2018 
JST Material Number: L4254A  ISSN: 1341-934X  Document type: Article
Article type: 短報  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (3):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Stimulant crops  ,  Alkaloid palatable beverages  ,  Marketing research,advertisement 
Reference (8):
  • 管曦・楊江帆・謝向英・林麗琼(2011)「中国茶葉消費現状与消費行為的影響因素研究」『茶葉科学』31(6):546-551.\n
  • 桂棽棽・伊藤良司・青柳斉(2012)「中国大都市における外食消費の増大と多様化-主に10都市の住民アンケート調査から」『農業市場研究』21(1):13-20.\n
  • 李佳禾(2015)「2015中国茶産業消費報告」『茶世界』12:29-37.\n
  • 瞿倩倩・小野雅之(2016)「中国銘柄茶産地における茶企業のブランド構築の特徴-河南省信陽市A社を事例として-」『農業経済研究』87(4):382-397.\n
  • 渡邉憲二・于飛・王恵賢(2014)「中国における飲料の消費者行動に関する分析-若年層消費者によるアンケート調査から-」『岡山商大論叢』50(2):1-12.\n
more...

Return to Previous Page