Art
J-GLOBAL ID:201902262219154930   Reference number:19A2071445

Making of Junior High School Science Unit Planning Focusing on Processes of Children’s Ideas and Activities from Assignment to Conclusion

学習課題から結論に至るまでの子どもの考えと活動の流れに重点をおいた 中学校理科授業計画の作成
Author (2):
Material:
Volume: 31  Issue:Page: 19-24(J-STAGE)  Publication year: 2016 
JST Material Number: U1627A  ISSN: 1882-4684  Document type: Proceedings
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (5):
  • 1)島根県教育センター,浜田教育センター:『平成29年度島根県初任者研修教育センター研修における授業づくりの研修ハンドブック』,2017.http://www.pref.shimane.lgjp/education/kyouiku/kikan/matsu_ec/kyosyokuin_kensyu/sin.nin_kensyu/(2017年5月2日確認)
  • 2)文部科学省:『小学校学習指導要領解説理科編』,2008,大日本図書.
  • 3)文部科学省:『中学校学習指導要領解説理科編』,2008,大日本図書.
  • 4)東京書籍:『新編新しい科学1~3』,2016
  • 5)東京書籍HP:『平成29年度用新編新しい科学年間指導計画作成資料』http:/ten.toukyou-shoseki.co.jp/text/chu/keikaku/rika/index.htm(2017年2月9日確認)

Return to Previous Page